Bomkjøp!

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Inspirert av min andre tråd "Flergangsgravide, se hit" der jeg lurer på hva dere kjøper til barn 2, 3, 4 osv som dere ikke kjøpte til barn nr 1;

Hva kjøpte dere til barn nr 1, som dere fant ut var helt unødvendig og bortkasta å bruke penger på? :)

Tips og råd til førstegangsgravide ;)

Babybjørn - kjøpte fort en mer ergonomisk bæresele.
Altfor løs ammepute
For mange ammeBH'er før fødsel - tenkte ikke på at muligheten for at man må ha større er der. Det skjedde med meg :P
Altfor liten stelleveske
Leander vugge - men det var fordi babyen nektet å ligge opp i den, ikke fordi det egentlig er et dumt kjøp :)

Ellers anbefaler jeg å vente med pumpe til man ser om det er noe en får bruk for :)

Og ikke glem at butikkene er åpne etter babyen er født også ;) enkelte ting finner man ut etterhvert at man trenger/ikke trenger

Klær str 50, newborn Seat til tripp trapp, ammepute. Men det er jo veldig individuelt :) vil generelt anbefale å vente lengst mulig med å kjøpe ting, veldig mye kan du kjøpe etter at ungen er født, en nyfødt trenger ikke så mye utover litt klær bilstol vogn og en plass å sove samt litt stellesaker og bleier :) så kan du heller se ann da hva du synes du trenger.

Aaaaaaaalt for masse klær i hver størrelse! Med #2 hadde vi 1 body i 50 til hjemreise fra sykehuset, så 56, 68 og 80. Begynte med 80 da #2 var 5-6 mnd og kunne bruke det til han var 1,5 år :) Kommer til å kjøre samme opplegg på #3. Det er faktisk ikke om å gjøre å presse babyen inn i små størrelser lengst mulig for at de skal være små lengre ;)

Den gratis bleiebøtta. Helt ubrukelig for oss.

Pyntesko til baby. Helt ubrukelig og umulig å få på små, klumpete babyføtter.

Hårspenner hvis jente! Jenta vår kom ut uten hår....hehehe

Og klær med hette. Hvorfor skal babyer ha klær med hette? Og generelt upraktiske plagg. Tenker på alle de "kule" klærne jeg kjøpte i gaver før vi fikk barn selv :P

Og klær med hette. Hvorfor skal babyer ha klær med hette? Og generelt upraktiske plagg. Tenker på alle de "kule" klærne jeg kjøpte i gaver før vi fikk barn selv :P

Helt enig! Hette på vanlig klær er helt håpløst. Synes det var greit på ulldressen vi brukte ute, men ikke på noe annet

Jeg kjøpte og newborn til tripp trapp og brukte det masse - så veldig individuelt tror jeg. Pumpe derimot, ble brukt en gang - vondt! og Frk. Ville ikke teste flaska ;)

Newbornsetet ble brukt hver dag her fra ungen var 2-6 måneder ca :) Vi brukte også str 50 en god stund, men ei venninne fikk baby nå som var 59cm og nesten 5 kg, så hun gikk nok rett på str 62 :p

Føler egentlig at alt er brukt mye, ihvertfall av ting jeg har kjøpt selv. Har riktignok fått mye upraktiske klær i gave :p

Vippestol var unødvendig her, brukte kun newborn setet til tripptrapp.
Ammeputen var for løs, skal kjøpe en bedre denne gang.
Alt for mange tjukke ubevegelige dresser med hette..
Mange flasker i forskjellige fasonger som ble brukt meget lite med et fullammet barn som aldri hadde barnevakt :P

Helt enig i klær med hette, det blir bare klumpete i nakken på babyen.
Og bleiebøtta! En vanlig søppelbøtte funker helt fint, det er bare å slenge bæsjebleia i en brødpose for å minske lukta :)

Helt enig i klær med hette, det blir bare klumpete i nakken på babyen.
Og bleiebøtta! En vanlig søppelbøtte funker helt fint, det er bare å slenge bæsjebleia i en brødpose for å minske lukta :)

Eller kjøpe en rull med hundeposer på butikken - funker også veldig bra :)

Altfor liten stelleveske! Det var jo bare idiotisk med flaskebarn, og sånt vet man jo ikke før fødsel! :o

Ellers er alle barn ulike så greit å vente litt også med alle innkjøp :)
Snuppa brukte str 50 LENGE, men vi lager nok små barn også, noe man gjerne ikke vet med det første.
Så veldig forskjellig hva folk mener er ubrukelig osv, men kjoler til babyer er nærmest ubrukelige! Skjørt som er sydd på bodyer er derimot veldig fint, men kjolene har en tendens til å skli opp

Kan skrive under på de som skriver ammepute, klær med hette og bleiebøtte. Jeg brukte 2l poser til bæsjebleiene å putta de rett i boss. Mye billigere.

ikke vits i å kjøpe for mye klær, vi hadde ikke gulpe barn så vi hadde aaaalt for mye. vant ikke å bruke alt :P eneste jeg føler var et bom kjøp er vell uroen jeg kjøpte til sprinkelsenga, junior kunne ikke ha brydd seg mindre om den. ellers har vi vært ganske flinke til å ikke kjøpe så mye før vi trenger det.

For mye klær..
Fikk så fryktelig mye klær, rakk ikke bruke halvparten før han vokste ut av det og mye ble liggende nederst i skuffen og glemt bort.

ikke vits i å kjøpe for mye klær, vi hadde ikke gulpe barn så vi hadde aaaalt for mye. vant ikke å bruke alt :P eneste jeg føler var et bom kjøp er vell uroen jeg kjøpte til sprinkelsenga, junior kunne ikke ha brydd seg mindre om den. ellers har vi vært ganske flinke til å ikke kjøpe så mye før vi trenger det.

Ja enig, uroen var mest i veien her :p Hadde en sånn stor en med bamser som snurra rundt og spilte litt sånn creepy karusellmusikk, haha :p Hvis jeg skal ha noe nå blir det bare noe smått og enkelt uten lyd til pynt; stjerner/måner eller noe sånt :)

Back
Topp