Bombay-serien.

*Tuva og Jenny*

Elsker forumet
Noen her som samler på bombay-serien? [:)]

Vi gjør det og har nå bestemt oss at vi skal kjøpe spisebordet. Men har hørt at det klives i to etter en stund og bare raser sammen. Andre som har erfaring med dette? Og hvilke stoler har dere til bordet? [:D]

Tenkte vi skulle kjøpe India-bordet som de har på fagmøbler. Samme serien som bombay, bare at de kaller det noe annet. Noen som vet om det er noe fargeforskjell? [8D]

Håper noen kan svare [:D]

Vi har den spisegruppen i bombay (salongbord og tvbord og) og vi har ikke noe trøbbel med det..
Men så har vi jo kun htt det i 6 mnd...
Men tvbordet derimot har fått en sånn sprekk ca.midt på. Vises ikke så mye da,men
har hørt at det er vanlig at sprekker kan forekomme.
Får jeg det på spisebordet, så klager jeg altså...[8|]

Hatt det i 2 år og det er like fint[;)]

ORIGINAL: ~StRaToS~

Vi har den spisegruppen i bombay (salongbord og tvbord og) og vi har ikke noe trøbbel med det..
Men tvbordet derimot har fått en sånn sprekk ca.midt på. Vises ikke så mye da,men

Ikke særlig med en stor sprekk på spisebordet nei! [8|] Åssen stoler har dere til da? [:)]

Jeg har tv bordet fra bombay og salong bordet fra india serien og et lite bord fra india serien. Tv benken og det lille bordet er like fint(uten sprekker), men stue bordet er det en lang sprekk på. Er vel ca 4 år siden vi kjøpte det.  Jeg syns tv bordet fra bombay og de bordene fra india serien ser veldig likt ut.

jeg samler også på den serien...å har ingen problemer med det jeg har

ORIGINAL: WaterGirl

Ikke særlig med en stor sprekk på spisebordet nei! [8|] Åssen stoler har dere til da? [:)]

Det er jo de klassiske venus-stolene da...
Men angrer på at jeg ikke kjøpte svarte skinnstoler til.
Synes det kan bli litt trangt fordi stolputen er for tykk. (ikke er vi særlig feite heller[8D])
tar man vekk puten så blir det for hardt å sitte på.

vi har  også bombay møbler men de kjøpte vi brukt da, men hørte fra noen venner at dem hadde bombay som ble ødelagt med sprekk  og butikken sa at de ikke fikk klage rett siden bombay skal se slitt ut ... ikke vet jeg da høres jo rart ut

ORIGINAL: Miss Nobody

vi har  også bombay møbler men de kjøpte vi brukt da, men hørte fra noen venner at dem hadde bombay som ble ødelagt med sprekk  og butikken sa at de ikke fikk klage rett siden bombay skal se slitt ut ... ikke vet jeg da høres jo rart ut

Ja det var det vi fikk høre fra noen venner og,men ingen sa det til oss da vi kjøpte det.
Det skal se slitt ut ja, men ikke gjennomhullet.
Hadde vært kjipt hvis det skulle oppstå da...

Vi har kun stue bord i den serien og den er det en stor sprekk i..[8|] Tenker ikke mye på den og legger liksom ikke merke til den, virker nesten som det er sånn det skal være da[:D]

Skal bytte den en annen gang tenker jeg, når ungene er større og ikke lager merker i alt[:D]

hehe ja da er det vel frem med tre lim og press tenger  hehe .

vi har ikke merket noe sprekker på våres da men  de er slitt, frister å prøve å lakke dem , men il ikke gjør det før jeg har hørt om andres erfaring

jeg har bombay sofabord og india spisebord (tror jg) er jo helt likt bombay serien. har også bombay tvbord og vinskap. like fint alle sammen. jeg har se stråstolene med svarte puter til spisebordet. ikke så fornøyd med de. de er så høye så beina blir sittende trangt oppunder bordet.. dårlig forklart[8|][8D]

jeg leste på bohus at det kan forekomme sprekker i de møblene pga det det norske klimaet jeg. ingen som har lest dette[8|] sto lapp om det oppå utstillings modellen i butikken.

ORIGINAL: Sarah mor

jeg leste på bohus at det kan forekomme sprekker i de møblene pga det det norske klimaet jeg. ingen som har lest dette[8|] sto lapp om det oppå utstillings modellen i butikken.

Den lappen stod ikke på bohus på sørlandsparken

den serien er sånn den.
man skal smøre ganske ofte med en type fett eller hva det er som man kan få kjøpt.
som er for den typen treverk.
så det ikke sprekker.
men småsprekker vil det være uansett!

Har hatt spsiebord og stuebord fra bombay i 4år nå, og har aldri hatt problemer[:D]

Men, pass på når dere vasker av møblene, for mye vann kan gjøre at det blir sprekk i det. Og husk å vokse det ofte, for da holder det seg fint;)

Vi har også denne serien. Har sålangt et salongbord, et hjørnebord, tvbordet og spisegruppen. Ikke noe problemer med det i det hele tatt sålangt :)

vi har det meste av den serien...aldri hatt noe problem.. Det medfølger imidlertid en voks når du kjøper stuebordet (som lukter parafin...) den skal smøres godt inn og la trekke inn i to døgn før du vasker over det igjen.. det skal visst forhindre litt sprekker osv...
personlig syntes jeg det bare er sjarmerende hvis det er en liten sprekk... men har aldri hrt at det faller sammen?

jeg har bare hatt salongbordet.. det var noe dritt...
en stor flis midt på bordet stod plutselig rett opp. så blei et stort hakk..
pluss at bordet blei totalt ødelagt når jeg vaska det el fikk vann på det..[:@]

Back
Topp