Boller i butikken.

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hva er hemmeligheten til bollene i butikken? Hvordan blir de så gode. Jeg liker hjemmelagde boller også, men de fra f. Eks statoil osv. er jo bedre. Noen som vet hemmligheten?

Er det masse gjær? masse sukker??

Aner ikke :-)
Jeg synes butikkkjøpte boller ofte har alt for mye kardemomme i seg, så jeg liker best å bake selv ;-)

tror det er fordi de har store eltemaskiner som elter deigen ekstra lenge ol? eller estoffer..?
aner virkelig ikke.

De har jo også heveskap.... kanskje det er hemmeligheten til super gode boller? :)

De fra narvesen er veldig gode, men jeg lager nesten like gode. :D Min hemmelighet er at jeg har bakepulver i deigen, og at jeg alltid er nøye med at de etterhever lenge nok. Da blir de mye mer luftige enn de fleste andre hjemmebakte boller.

De er hvertfall søtere enn de jeg lager. Så er nok mer sukker ;)

De er hvertfall søtere enn de jeg lager. Så er nok mer sukker ;)

Ja, søtere enn de jeg lager også.. Men hadde jeg visst hvor mye sukker det faktisk var i de, så hadde jeg uansett ikke laga mine boller med så mye sukker :P Haha...

Vel, litt (bittelitt altså) hornsalt i deigen gir luftige boller har jeg hørt, aldri prøvd altså. Ellers funker det med litt bakepulver i deigen også :) Ellers er jo hevingen og eltingen utrolig viktig, heve deigen i ca. en time først, så kna godt og bake ut, så heve i nesten en time igjen :) For å få "bløt" skorpe legges et vått kjøkkenhåndkle over, og det taes av når det slutter å dampe.

Helt enig! Kaker blir mye bedre hjemmelaget men boller?! Ingen boller slår de statoil bollene, lurer også veldig på hva de gjør at de er sååå gode?!

Vel, litt (bittelitt altså) hornsalt i deigen gir luftige boller har jeg hørt, aldri prøvd altså. Ellers funker det med litt bakepulver i deigen også :) Ellers er jo hevingen og eltingen utrolig viktig, heve deigen i ca. en time først, så kna godt og bake ut, så heve i nesten en time igjen :) For å få "bløt" skorpe legges et vått kjøkkenhåndkle over, og det taes av når det slutter å dampe.

Så man steker bollene med et kjøkkenhånkle over ? :P

Jeg synes disse bollene er skikkelig gode. Like gode som f.eks Statoil sine. Jeg bruker i tillegg Ferskere Bakst fra Idun, som gjør at de holder seg litt lengre ;)
Ferskere-bakst_product_223.jpg

Jeg synes disse bollene er skikkelig gode. Like gode som f.eks Statoil sine. Jeg bruker i tillegg Ferskere Bakst fra Idun, som gjør at de holder seg litt lengre ;)
Ferskere-bakst_product_223.jpg

Jeg bruker en oppskrift som er nesten lik som den du bruker :) Og den er den beste av oppskriftene jeg har prøvd. Kanskje jeg prøver "din" neste gang :) Er vell bare det å ha tålmodighet til å elte så utrolig lenge når man IKKE har kjøkkenmaskin.. :P Mye av " hemmeligheten" ligger vell der -.- Dessverre. Og den ferskere bakst skal jeg prøve :)

Jeg bruker en oppskrift som er nesten lik som den du bruker :) Og den er den beste av oppskriftene jeg har prøvd. Kanskje jeg prøver "din" neste gang :) Er vell bare det å ha tålmodighet til å elte så utrolig lenge når man IKKE har kjøkkenmaskin.. :p Mye av " hemmeligheten" ligger vell der -.- Dessverre. Og den ferskere bakst skal jeg prøve :)

Ja, kjøkkenmaskinen er veldig kjekk å ha når man lager gjærbakst. Jeg lar den gjerne elte lenger enn det som står, synes deigen blir veldig fin da. Krysser fingrene for at du har en ny lekker kjøkkenmaskin på kjøkkenbenken dagen etter bursdagen din ;) :D

Back
Topp