Boller - dessert?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Samboer er "sur". (Ikke sur, men sta og kranglete), da jeg ville lage boller til frokost. For han mener at boller ikke er noe NOEN spiser til frokost/kvelds men noe folk spiser til dessert.
Jeg er uenig. Boller har vært en mer usunn "brøderstatning" for meg.

SÅ! Jeg lurer på - hva er boller for deg? :p

Jeg er enig med mannen din, boller er slikt jeg spiser i bursdager eller til dessert ;-)

Jeg er enig med mannen din, boller er slikt jeg spiser i bursdager eller til dessert ;-)

Forstår ikke at det kan være dessert :')
Da spiser jeg is eller sjokoladepudding. Ikke boller med hvitost :p

For meg er boller kosemat. Ikke noe som spises til et fullverdig måltid, men heller ikke noe jeg ville definert som dessert. Mer sånn kos innimellom måltidene. Eller kanskje det kan gå litt under dessert kategorien ved at jeg godt kunne tatt en bolle etter å ha spist "vanlig" lunsj. Men jeg har samme definisjon av dessert som deg.

For meg er boller kosemat. Ikke noe som spises til et fullverdig måltid, men heller ikke noe jeg ville definert som dessert. Mer sånn kos innimellom måltidene. Eller kanskje det kan gå litt under dessert kategorien ved at jeg godt kunne tatt en bolle etter å ha spist "vanlig" lunsj. Men jeg har samme definisjon av dessert som deg.

Kosemat er det jo..
Men.. Vi har pleid å ha boller til julefrokosten, eller som en usunn brøderstatning en og annen gang. Da har vi vanlig pålegg på og sånt.
Men synes det er interessant å høre forskjellene :) At den samme maten kan ha ulike definisjoner for folk :p

Boller er mer som kosemat/kaffemat.

Men her sier mannen boller om rundstykker. Er det rundstykker du mener?

Boller er mer som kosemat/kaffemat.

Men her sier mannen boller om rundstykker. Er det rundstykker du mener?

Nope. Boller. :p

Men jeg bruker forsåvidt boller på samme måte som rundstykker. Bare sjeldnere.

Jeg får så lyst til å si at det heter faktisk RUNDSTYKKER. :P Men han må nesten få si det han vil. ;)

.. nåja. Min hadde fått pryl om han hadde kalt boller for rundstykker. :P
Det er jo feil!! :p

.. nåja. Min hadde fått pryl om han hadde kalt boller for rundstykker. :P
Det er jo feil!! :p

Boller er boller, altså usunne bakverk. Rundstykker er sunnere og brukes som alternativ til brød og som tilbehør til middag. Sånn for ha det på det rette. ;) Men det er i mitt hode og jeg aksepterer at rundstykker kan kalles boller. :P

Boller er boller, altså usunne bakverk. Rundstykker er sunnere og brukes som alternativ til brød og som tilbehør til middag. Sånn for ha det på det rette. ;) Men det er i mitt hode og jeg aksepterer at rundstykker kan kalles boller. :P

Jepp :p

Boller er kake. Men grove boller kan brukes til frokost:p men da minimalt med sukker

Boller til frokost er innafor av og til, akkurat som croassainter eller søte amerikanske pannekaker :)

Er vandt til at boller spises til kaffe eller som kosemat, men også til frokost eller kvelds en sjelden gang:) Dessert tenker jeg mer is, gele, sjokoladepudding, fruktsalat osv:p

Jeg tenker det samme ;-)

Boller spiser man når man er sulten og litt godtesyk. Om jeg har bakt boller så ryker det glatt med noen før frokost/til frokost dagen etter. Men prøver å begrense det om jeg baker mye så det ikke blir boller hele dagen. Da fryser jeg ned.

Boller regner jeg som en erstatning for kaker, uansett om det er pålegg på eller ikke. Noe man har til ettermiddagskaffen eller noe sånt :P

Back
Topp