Bolledeig

det finnes mange gode da :)

bare å google bolledeig det da.....bolledeiger er jo så og si like...jeg bruker bare å ta i litt ekstra kardemomme og ekstre sukker, så de blir litt søtere..naaaaaam nam....[:D] lykke til med bollebaking

Denne er verdens beste:

*Andre boller*

1 l H-melk
300 gr smør
250 gr melis
2 pk tørrgjer
ca 1,5 kg kveitemjøl

Koko opp melk, smør og melis -----> avkjøl til ca 37 grader. Bland i mjøl og tøørgjær til glatt og smidig deig. Trill ut bollane med ein gang og ettterhev i 1 time. Steikast midt i ovn 7-10 min på 225 grader.
Denne oppskrifta gir ca 40 bollar. Bollane blir ekstra luftige pga at det blir melis og ikkje sukker.

jeg bruker havremelk,blir mye myker enn kumelk,,føler at melkeprod gjør gjærbakst fantastisk når det er ferskt,men så blir det tøøøøøørt.

Den oppskriften bak på "tørrgjør for søte deiger" er seriøst best i hele verden![:)]
Hemmeligheten er lang etterheving! Samtlige som har smakt bollene jeg har bakt MÅ ha oppskriften[:D]

ORIGINAL: @dnim

Denne er verdens beste:

*Andre boller*

1 l H-melk
300 gr smør
250 gr melis
2 pk tørrgjer
ca 1,5 kg kveitemjøl

Koko opp melk, smør og melis -----> avkjøl til ca 37 grader. Bland i mjøl og tøørgjær til glatt og smidig deig. Trill ut bollane med ein gang og ettterhev i 1 time. Steikast midt i ovn 7-10 min på 225 grader.
Denne oppskrifta gir ca 40 bollar. Bollane blir ekstra luftige pga at det blir melis og ikkje sukker.

Denne skal jeg teste neste gang jeg skal bake boller[:D]

blir aldri lei.....

http://lmgtfy.com/?q=hveteboller

Back
Topp