Boligsparing/sparing

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Sparer dere til de små?
Ser at noen av bankene har boligsparing fra 0-18år og jeg vurdere å opprettede en sånn konto.

Eller skal jeg spare i fond? Jeg har opprettet et fond (frifond), men ikke satt meg inn i det enda.

Vi sparer halve barnetrygden. Kommer bare til å ønske oss penger til jul/bursdagen. Det hun trenger kjøper jo vi. I hvertfall inntil hun er gammel nok til å ønske seg noe selv.

Vi er heller ikke utstyrt med besteforeldre som sparer til/for henne.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har fått papirer på å opprette bankkonto, så vi er snart i gang. Planen er i hvert fall å spare barnetrygden:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Sparer dere i barnets navn eller deres navn?

Jeg tror vi går for vårt navn, men synes på en så langsiktig sparing kan vikelig ikke vanlig bank lønne seg..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har opprettet sparekonto i barnets navn. Dersom man gjør det i sitt eget så må man jo betale formueskatt av det dersom det skulle bli litt penger der :) Åpner vel en BSB konto etter hvert også.
 
Nei, sparer ingenting. Nå er prioriteringen boliglånet, det er jo hennes hjem også.
Hun fikk litt lenger til navnefesten, det har vi satt i fond.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Vi sparer til barna i barnets navn. Må huske hvis en sparer i sitt eget å det skjer noe så må ungen arve, å da trenger ikke ungen være enearving.

Vi sparer litt rene kr og i fond. Pluss at vi setter inn alt dem får i gaver. Mamma har egne kontoer til barna og sparer en liten sum hver mnd.

2 åringen (snart 3) er jo allerede stinn i gryn, men viktig det så dem slipper å slite sånn når dem skal inn på boligmarkedet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har sparekonto til barna, setter inn penger hver mnd. Dattera (4år) har allerede rundt 20tusen på sin konto. :)
 
Er det disse barnekontoene dere har da? Labbe og Line o.l?



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har fox og Pia konto hvor vi setter inn gaver og alt fra sparegrisen deres. Vi sparer i tillegg 200 kroner i måneden til hver av dem i fond i deres navn.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Vi har Fox og Pia konto til hver av ungene. Setter inn 200 kr til hver av dem hver mnd, pluss alt av pengegaver. Storebror har en pen sum allerede :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Jeg leste at man må være forsiktig å spare i barnets navn også jeg.. Hvis det ble mye kroner ut av det.. Kunne de ha vanskeligheter med å få stipend når de skal studere senere.. Noen som vet?
 
Sparer ikke fast nå, prioriterer å betale ned på boliglånet. Det er nå vi har det trangest økonomisk, så da ser jeg ikke poenget med å spare. Vil heller være med å støtte boligkjøp når de flytter ut, om 20 år vil vi ha nedbetalt hus og romslig økonomi, men per nå går det meste til fellespotten/huset.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg leste at man må være forsiktig å spare i barnets navn også jeg.. Hvis det ble mye kroner ut av det.. Kunne de ha vanskeligheter med å få stipend når de skal studere senere.. Noen som vet?

Det stemmer, man får ikke stipend om man har en forume på 357 782kr om du er alene og søker. Mao er det ingenting..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det stemmer, man får ikke stipend om man har en forume på 357 782kr om du er alene og søker. Mao er det ingenting..


Sent from my iPhone using BV Forum
Gjelder det all type sparing? Både bolig og fond? Men det er jo litt da, skal vel litt til å greie å spare det..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gjelder det all type sparing? Både bolig og fond? Men det er jo litt da, skal vel litt til å greie å spare det..


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja, det er faktisk ikke mer enn 1500kr til han/hun er 18 år.

Vet om fler som har fått opp i mot 20 000kr bare i dåpsgave.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp