Hei folkens! Vet ikke om dere husker meg og mitt innlegg hvor jeg fortalte om hvor grundig lurt vi ble av en bolighai i 2007, og at vi har prøvd å selge leiligheten de siste tre årene uten hell? Vel... på fredag solgte vi leiligheten. Eneste bud på tre salgsrunder, det var grådig lavt med budgiver ville ikke gå høyere så vi måtte bare godta. Vi er GLADE for valget vi tok, selvom det gir oss -400 000 på boliglånet! Vi er bare glade for å bli kvitt den.
MEN. Megler sa at man kunne få igjen på skatten fordi man solgte med tap. Vi har leid ut leiligheten siden 2009, og bor et annet sted selv. Vi kjøpte den var 1,2 mill og solgte den for 850 000. Hvor stor er prosentandelen vi kan få igjen? Og regnes det ut fra hva vi kjøpte den for i 2007 til hva vi solgte den for nå, eller fra taksten til salgspris? Og finner bare tullesider på nettet om dette, har dere noen gode sidetips?
Takk!:)
MEN. Megler sa at man kunne få igjen på skatten fordi man solgte med tap. Vi har leid ut leiligheten siden 2009, og bor et annet sted selv. Vi kjøpte den var 1,2 mill og solgte den for 850 000. Hvor stor er prosentandelen vi kan få igjen? Og regnes det ut fra hva vi kjøpte den for i 2007 til hva vi solgte den for nå, eller fra taksten til salgspris? Og finner bare tullesider på nettet om dette, har dere noen gode sidetips?
Takk!:)