boliglån

MinaFina

Elsker forumet
jeg og samboern vil gjerne kjøpe leilighet men får ikke noe lån...
samboern har vikarjob som han har vært i i 1 1/2 år nå, og jeg er i permisjon og har ingen jobb å gå tilbake til... permisjonen går ut 26 februar, så jeg driver jo å søker for harde livet...
men vi syns det er så mange som tar opp lån til leilighet alene og skjønner ikke helt hvordan de kan få lån og ikke vi? for samboern har jo jobb og har utbetalt rett under 20.000 i mnd...

så det jeg egentlig vil frem til er at vi ønsker å høre litt om deres situasjon....[:)]

Alenemor med stønader fra Nav i dette sekund (men har utdannelse og regner med å få jobb til høsten) med foreldre som kausjonister på en liten del av lånet - fikk lån alene nettopp nå.

Hør med andre banker!! [:)]

Han får vel låne 3 ganger inntekten sin. Vartfall det de fleste banker bruker, men i noen tilfeller mer eller mindre alt ettersom om dere kan greie å betale gjelden i mnd:-) man må jo ha litt penger til mat og regninger og:-) men er sikkert en del enklere å få seg lån når du er i jobb igjen:-)

Får man avslag i en bank drar man i en annen. Vi har fått dobbelt så mye i lån i en bank fks. Dra til personlig rådgiver, ikke ring for da hører de ikke på vilje til å betale, situasjon osv...

Sambo hadde fast jobb da vi søkte om huslån, men jeg var kun i permisjon (fra vikariat uten kontrakt om å komme tilbake da). Heldigvis hadde vi en hytte til 600 000 i verditakst å sette som sikkerhet pluss litt egenkapital, så det ordna seg etter litt fram og tilbake. De er jo blitt ekstra forsiktige med utlån etter finanskrisa, var jeg dere ville jeg prøvd andre banker. Det ordner seg nok [;)]

Vi tok lån på 1,5 mill og hadde samlet inntekt på 700 000 i året da og fast jobb.. Pluss at foreldrene mine var kausjonister på 400 000..
Fikk lån uten problem.

Men mangel på fast og vikariat er nok for usikkert for bankene!

prøv husbanken.

Her fekk vi avslag hos sparebanken på ny bil til og med. dei ville vi skulle gå inn med 150.000 av egen lomme, og få ta opp resten på 100.000 i lån på bil![:'(] Fekk avslag på husbygging

Men så dro vi til sparebanken vest, og der fekkk vi 2.5 mill i lån på hus(holder på å bygge no) , også 400.000 i lån på bil, i tillegg til at eg har 70.000 i studielå, og sambo har 30.000 i restlån på bil![:D]

Så dra og hør andre plassa dåkke. Noken banka er altså så utrulig gnien på dei pengane altså[>:]

de jeg kjenner som har kjøpt leilighet alene har ikke kjøpt i bykjerner etc, men litt utenfor. Hu ene hadde oppspart egenkapital til lån på BSU og hu andre fikk foreldra til å kausjonere for seg.

vi fikk lån opptil 1mill i dnb når vi begge var studenter og levde på studielån + at jeg jobba på gamlehjem ved sidna.. Vi har ikke store lånet, men slet i enkelte perioder når jeg ikke fikk jobba noe pga skolen.. så hvorfor ikke bare vente til du finner deg en jobb? må vel være bedre å ha mulighet til kanskje å få et litt høyere lån også, en bare på en inntekt?
eller gjør som de sier over her, hør i flere banker..[:)]

tusen takk for mange gode svar[:)]
vi får sette oss ned å gå igjennom økonomien.... og høre med litt andre banker[:)]

Back
Topp