Boliglån

*TryllTryll*

Stolt 3barnsmor <3
Hvor mye har du/dere i årsinntekt og hvor mye i boliglån har dere?

Vi har funnet et hus vi har lyst til å kjøpe.. Jeg er arbeidssøkende og sambo har ca 500k i året.
Vi har heller ikke noe egenandel å spytte inn.. :/ Sambo har ett hus fra før hvor han leier ut, så det lånet går av seg selv..

Hvor mye har du/dere i årsinntekt og hvor mye i boliglån har dere?

Vi har funnet et hus vi har lyst til å kjøpe.. Jeg er arbeidssøkende og sambo har ca 500k i året.
Vi har heller ikke noe egenandel å spytte inn.. :/ Sambo har ett hus fra før hvor han leier ut, så det lånet går av seg selv..

Da kan dere kanskje bruke det huset som sikkerhet. Hvis ikke det er maks belånet da. Hvis dere sparer i bsu, så kan det også telle positivt :)

Da kan dere kanskje bruke det huset som sikkerhet. Hvis ikke det er maks belånet da. Hvis dere sparer i bsu, så kan det også telle positivt :)

Aner ikke hva det er.. Sambo har med tiden lyst til å selge det, men lyst til å gjøre ferdig noe småplukk først. :)
Jeg sparer i BSU. Sambo er 9 år eldre enn meg, så han er for gammel til det.

Tja - for noen år siden søkte jeg om lån som singel med inntekt på 400K og 200K i egenkapital.
Fikk tilbud om ca. 900K i lån...
Måtte ha faren min som medlånetaker, da kunne jeg få 1,75mill omtrent.

At han eier hus fra før er nok et stort pluss, på den annen side kan de mene at det er usikkert siden han faktisk har stor gjeld fra før av.
Snakk med banken - snakk med FLERE banker. Mange av dem har krav om minst 15% egenkapital for å få lån. Husbanken kan tilby startlån, men det er egentlig forbehold vanskeligstilte og de som skal etablere seg - i og med at samboer eier hus fra før tror jeg ikke dere får lån der.
Tilleggssikkerhet er å tilby pant i annen eiendom enn huset dere skal kjøpe - om han har betalt ned nok på lånet på første huset, er det mulig han kan stille det som ekstra sikkerhet.
Lykke til!

Her jeg bor hadde vi aldri fått råd til en enebolig med kun en inntekt. Så spørs jo hvor du bor i landet. Snakk med forskjellige banker. Det kommer veldig an på hvem du snakker med.

Vi kommer til å ha ca 1mill i samlet årsinntekt når jeg er ferdig på skolen til våren, driver og bygger hus nå, kommer til å ende opp med rundt 3mill i boliglån

Bankene er blitt strengere i forhold til egenkapital og tror nesten det er "lovbestemt" at en må ha 15%. Vi kjøpte rett før det og kom under 10% egenkapital...

Tok da opp 2,6 mill og har vel en årsinntekt på ca 800000 totalt. Kanskje litt mer....

Gubben har kun 50% fast stilling, men jobber fullt. Jeg er arbeidsøkende, men får dagpenger(selv om det ikke varer evig). Vi har i tillegg en sønn. Får låne egenandel i husbanken og 2 mill i vanlig bank. Takket være hans faste stilling og at vi har barn at vi får lån i husbanken siden vi ikke har egenkapital, og at vi skal etablere oss. Det har nok mye å si hvor man bor i landet. Vi flyttet nordover til en liten by i sommer. Hadde aldri verden fått dette om vi fremdeles bodde i Oslo.
Prøv flere banker!

900 000 til sammen og 3mill i lån. Huset vårt er verdt 5 mill. Etter omfattende oppussing.

Jeg hadde ca 300000 i inntekt når jeg kjøpte mitt for ca 1,4 :) skal bygge oss nytt hus neste år. Inntekt ca 8-9 hundretusen og skal låne 3 mill :)

Her var de strenge. Måtte vise at begge haddd fast inntekt, og uten egenkapital var det Husbanken som satte maksgrense på hva vi kunne kjøpe bolig for.
Inntekt på tilsammen rundt 700 000, og to barn, fikk vi kun lov å kjøpe for 1, 7. Omkostninger måtte vi stå for selv.

Der var ikke lett å finne bolig til den summen, men med tanke på månedlige utgifter er vi glad vi ikke fikk mer. Det skal jo betales tilbake også! :-)

Vi kjøpte ett hus for 3 mill og har 2,7 i lån nå så hadde 200 000 i egenkapital:) Mine foreldre kausjonerte for 200 000. Vi har 800 000 i året, kanskje litt mer:) Er 1 år siden.

#Happyface fra appen#

Vi hadde vel 600 000 tilsammen når vi kjøpte. Kjøpte for 1 950 000 og hadde 150 000 i egenkapital tror jeg.
Har nå 1 750 000 i lån og inntekt på 650 000. Huset er nå verdt rundt 2,5 mill uten oppussing

Vi har litt over en million i årsinntekt og lån på 4,5 mill. Kjøpte hus til 5,5 mill, hvorav 1 mill i egenandel. Utleiedel i huset ga ca 1,5 mill "ekstra" i lån. Sparer resten av egenkapitalen vår til drenering og div vi vet kommer.

Vi kjøpte rett før bankene snevret inn. Ingen kausjonister, ingen egenandel, urørt BSU og god rente. 1 mill i inntekt - lån på nesten 2.

Vi har mellom 8-900K tilsammen, og har boliglån på litt under 2,2 mill :) Vi var heldige med at vi fikk huset 250K under takst og hadde 170K i egenkapital, så syns det er deilig med "så lite" i lån :):)

2,2 mill i huslån. Aleine med bruttoinntekt på 260.000 + overgangstønad på 4800 mnd netto.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp