Boliglån som student..

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Er det noen her som har fått boliglån som student?
Jeg har fullt lån og stipend, med en liten ekstrajobb.
Min samboer har full jobb, med ca 320 000 i inntekt. Noen som aner sånn ca hvor mye man kan låne da?
Han eier en leilighet fra før, så hans førstehjemslån er brukt opp.
Håper på svar =)

vi fikk.. og førstehjemslån fordi det var første gang jeg fikk huslån.. [:)] så hus og lån står på oss begge..
hadde egenkapital fra leiligheten til mannen, pluss endel på sparekonto..
vi la fram en oversikt over faste utgifter og inntekter, og margit i banken ordna det så greit for oss [:D]

Du alene får nok neppe noe boliglån bare med studielån og litt inntekt. Egenkapital har du kanskje heller ikke? Men om du hadde tenkt å ta opp lån sammen med samboeren din kan det være at banken går med på det. Regner med han har egenkapital etter leiligheten han eide?? Dere må nesten bare kontakte flere banker og se hva de sier, men de er generelt blitt veldig strenge på å gi lån og gir sjelden 100% lånefinansiering...

Vi fikk 1 mill. Begge studenter men en del egenkapital! [:)]

jeg som spl. student kunne fått boliglån alene, da man er sikret inntekt på en eller annen måte i dette yrket. Vi var begge studenter da vi fikk et lån på 1.4mill, pluss at vi hadde 300.000 i egenkapital da.. førstegangslån[:)]

Ja, det kan være mulig. Vi er studenter begge to, men banken virka positiv alikevel.. Vi trakk oss selv da, fant ut at vi skulle vente. Men spørs jo hvor stort lån du tenker på da. bare å prøve :)

jeg er fulltidsstudent og mannen jobber og tjener ce 350 000. vi fikk førstehjemslån i sommer [:D] jeg har en liten jobb ved siden av, tredje hver hælj jobber jeg, så det blir ikke så mye utbetalt.
vi fikk lån fordi jeg er ferdig til sommeren og vi hadde BSU begge to, egenkapital og kunne bevise at vi er flinke med økonomien vår. (har bil til 70 000 uten lån som vi har betalt med sparepenger, aldri hatt noe inkasso osv) vi fikk lån på 1,8 forresten [:)]

Back
Topp