Boligalarm

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Hei damer! Vi skal ha boligalarm og trenger derfor litt erfaringer fra dere her inne.
Hvilken leverandør har dere? Hva er med i pakken?
Pris og service osv?

Takk til de som svarer :D

Vi har boligalarm fra Lyse. Med i pakken er utrykning fra securitas.
veldig usikker på pris, mannen har oversikten.

Jeg bruker alarmen masse når mannen er offshore, da har jeg alarm på i hele huset når jeg sover.

Var kanskje ikke så mye til hjelp, men jeg synes ihvertfall det er verdt det!

jeani skrev:

Jeg bruker alarmen masse når mannen er offshore, da har jeg alarm på i hele huset når jeg sover.

tusen takk for svar! Jeg vil veldig ha alarm skulle noe skje. Har dere fått testet responsen deres da? Ved at brannalarmen har gått eller noe sånt?

Det beste er å sjekke hva de fleste i nabolaget har, fordi om eks g4s har 100 boliger i nærheten av der du bor er det større sjangse for at de patruljerer oftere enn eks om dere velger securitas og det er kun 2 hus som har det eks.

Dere burde også sjekke om dere leier eller eier utstyret, om det er bindingstid, om pakken de tilbyr holder for deres hus (utstyr) eller om dere må kjøpe ekstra.

Ja det var det jeg kom på i farta men...

Beckymams skrev:

jeani skrev:

tusen takk for svar! Jeg vil veldig ha alarm skulle noe skje. Har dere fått testet responsen deres da? Ved at brannalarmen har gått eller noe sånt?

var det brannalarm du ville ha respons på? for da misforsto jeg litt. Vi har innbruddsalarm, og den har ikke gått enda nei- gudskjelov! Men vi har testet den ja :)

Vi har brann og bolig alarm fra Securitas Direct. Betaler 350 kr i mnd tror jeg. Er veldig fornøyd med den pakken vi har. Tok den hovedsakelig pga brannalarmen, men veldig greit med boligalarm også.

her har vi brann og innbrudsalarm, var securitas som satte den opp. Vi har alarm som går til både brann og alarmsentrallen til securitas
mener vi betaler rundt 560kr mnd
vi er/var pålagt å ha brannalarm siden vi hadde dyr i fjøset.
Anlegge her kostet 85.000kr

Takk for svar! :)

Vi har bedt om tilbud hos både securitas direct og sektor alarm.
Skal ha kombinert innbruddsalarm og brannalarm. Dette da jeg i ammetåka satte på en kjel med smokker til koking så dro vi til Stavanger :S Huska det heldigvis før vi nådde Oslo (bor rett utenfor), men når vi kom hjem så peip alle brannalarmene våre og det vellet ut røyk når vi åpna ytterdøra. Bor i rekkehus med blokk ved siden av og ingen hadde tydligvis reagert på det... Så for vår egen del så vil vi ha noen som kan hjelpe oss og passe på når vi ikke er hjemme. I tillegg så er jeg fryktelig redd for innbrudd (blir jo så redd for så masse når man får barn merker jeg), så nå er det på tide å investere i alarm.

Har lest om de forskjellige pakkene, og så får vi se hvilke tilbud de kan komme med til oss. Ville bare sjekke hva andre har og hva dere syns om selskapene og varen dere får :)

Vi har securitas, med alarmer på alle dører, skallsikring, 2 kamera, 2 brannvarslere
betaler ca 350 i mnd...
Vi har fått testa både brannvarsling og døralarmen flere ganger.
De er rimelig kjapp å ringe å høre om vi har utløst alarmen og om vi er hjemme..
Men har aldri hatt behov for noe utrykkning..

du skulle bodd her, for her patruljerer de boligfeltet og maser om alarmer hele tiden. Heftig sure om vi sier vi ikke vil snakke med dem blir de og samme hvor høflige vi er.

Totenspiren skrev:
Vi har securitas, med alarmer på alle dører, skallsikring, 2 kamera, 2 brannvarslere
betaler ca 350 i mnd...
Vi har fått testa både brannvarsling og døralarmen flere ganger.
De er rimelig kjapp å ringe å høre om vi har utløst alarmen og om vi er hjemme..
Men har aldri hatt behov for noe utrykkning..

Tusen takk for svar! :D

Back
Topp