Boktips?

Bokfink

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Finnes jo uendelig mye info der ute. Man kan google og google, men det kan jo være godt å sette seg i ro og mak og bla litt i ei bok, eller to. Noen som har tips? :)
 
For førstegangs-pappaer kan jeg anbefale «Verdens beste pappa» - både samboer og jeg leste denne i sommer (åpnet den av nysgjerrighet, og syntes den var ganske festlig og fin så fullførte den like gjerne). Utrolig lettlest og lavterskel intro til hvordan det er å bli pappa for første gang:)
 
Expecting better av Emily Oster. Suuuper bok som går grundig gjennom aktuell forskning, fin om man engster seg mye.
 
Gro Nylander sine. Lang erfaring, fortellinger fra virkeligheten, forskningsbasert osv. Så god info om alt man kanskje ikke rekker å snakke om hos jordmor/lege. Bøkene var veldig bra støtte for meg som førstegangs for snart 8 år siden, og jeg har hørt dem på lydbok igjen nå.
 
Sniker
Denne er veldig fin for tida ettersvangerksaå og fødsel. Tar for seg alt fra spedbarnsutvikling til parforhold og psykologen bak boka er en av de mest anerkjente på sitt felt nå. Blant annet hun som har inforvideoer inne på statlige sider med råd og veiledning til foreldre. Legger også ved lenke til Bufdir hvor du kan klikke deg inn på mange ulike temaer. Har brukt de sidene til og fra helt siden jeg ble mamma for 4,5 år siden ettersom diverse utfordringer oppstår :)


 
Sniker
Denne er veldig fin for tida ettersvangerksaå og fødsel. Tar for seg alt fra spedbarnsutvikling til parforhold og psykologen bak boka er en av de mest anerkjente på sitt felt nå. Blant annet hun som har inforvideoer inne på statlige sider med råd og veiledning til foreldre. Legger også ved lenke til Bufdir hvor du kan klikke deg inn på mange ulike temaer. Har brukt de sidene til og fra helt siden jeg ble mamma for 4,5 år siden ettersom diverse utfordringer oppstår :)


Jeg jobber som psykolog og støtter denne 100%.
 
Back
Topp