Boktips?

lykkelita*

Forumet er livet
Har dere noen gode boktips til meg? Vi har en hau av bøker i eventyr sjangeren pluss en del disney/barne-Tv greier.... Jeg er ute etter noen litt mer lærerike bøker, fantasi er fint og bra, men TB er blitt veldig interessert i bokstaver og tall i det siste og det ønsker jeg å ta litt videre når nå interessen har meldt seg[:)]

Han kan sitte lenge sammen med meg og skrive bokstaver, lage lydene til de ulike bokstavene og det som er viktigst for han nå er jo hva som er hans egen bokstav, hva som er min bokstav osv! Hadde vært fint med en bok som handler om bokstaver, ord og alfabetet!

Jeg husker at jeg fikk en stor bok til en bursdag da jeg var ganske lita, der det var en liten bok per bokstav og så kunne alle bøkene festes på ei tavle i alfabetisk rekkefølge! Inni hver bok var det mange ting som begynte på den enkelte bokstaven og sånn lærte jeg alfabetet! Men jeg har jo ikke den lengre og jeg husker ikke hvem som hadde den eller hva den het... Men det fantes flere bøker i samme serie, blant annet om tall og årstidene! Noen som vet hva jeg snakker om og eventuelt hvor jeg finner disse eller noe lignende??[:)]

Vi har den store Ole Brum boka bokstaver og tall
og Postman Pat boka også
hm mer kommer jeg ikke på mer akkurat nå

nå vi hun lese litt lengre bøker så nå leser vi hakkebakek skogen

Han digger jo Ole Brumm da, vi bor nemlig rett nedenfor hundremeter skogen[;)] De bruker et skogområde ved tomta vår i barnehagen hans som de kaller hundremeter skogen, der de har satt opp skilt ved husene til Brumm, Nasse, Tussi osv og så finner de krukker med honning der en gang i blant[;)] -Jeg visste ikke at det finnes en Brumm-bok med bokstaver og tall, den passer nok midt i blinken! Takk for tips

Back
Topp