Boktips om IVF og prøving

1984håp

Glad i forumet
Assistert-jentene
Har dere noen gode boktips om det å prøve å bli gravid? Gjerne om IVF

Gjerne sakprosa, men kan godt lese romaner dere har glede/nytte av også.

Til de som er fascinert av alle slags dyr, kan jeg anbefale den helt nye boka «40 uker - en menneskegraviditet og 81 andre måter å få barn på» av Anna Blix. Handler riktignok ikke om å prøve å bli gravid, men om forfatterens egen graviditet uke for uke, og om alle mulige andre rare eksempler på hvordan dyr får barn.
 
Har dere noen gode boktips om det å prøve å bli gravid? Gjerne om IVF

Gjerne sakprosa, men kan godt lese romaner dere har glede/nytte av også.

Til de som er fascinert av alle slags dyr, kan jeg anbefale den helt nye boka «40 uker - en menneskegraviditet og 81 andre måter å få barn på» av Anna Blix. Handler riktignok ikke om å prøve å bli gravid, men om forfatterens egen graviditet uke for uke, og om alle mulige andre rare eksempler på hvordan dyr får barn.
Disse kanskje?


 
Jeg synes det er mye hyggeligere å høre på podcast om ivf og barnløshet osv på Spotify :cat: liker fertilitetspodden, bumps along the way og et par til
 
Jeg synes det er mye hyggeligere å høre på podcast om ivf og barnløshet osv på Spotify :cat: liker fertilitetspodden, bumps along the way og et par til
Takk for tips. Da må jeg finne ut av hvordan jeg slutter å dele hva jeg hører på på Spotify med hele vennelista mi Sjøl er jeg veldig glad i å lese, men hører podcast innimellom.
 
Takk for tips. Da må jeg finne ut av hvordan jeg slutter å dele hva jeg hører på på Spotify med hele vennelista mi Sjøl er jeg veldig glad i å lese, men hører podcast innimellom.
Er en innstilling som heter privat økt på hovedmenyen :)

Hvis du vil ha deg en god latter så søk opp IVF tales podcast og finn Jade endometriosis laprascopy ivf(lagt ut 12juli2022), hun er klin kokos og helt nydelig! Elsker den historien. Mannen og jeg lå og hørte på den i natt, han ble med å høre på slutten fordi jeg holdt på å kikne av latter i senga.
 
Programmet når storken flyver forbi er også veldig fint. Det er en tv-serie fra Danmark. Hvis den ikke ligger på nrk nett-tv lenger, så ligger den nok på dr-tv sine sider.
 
Takk for tips – Har du lest noen av dem?
Jeg har begge og begge er fine. Drømmen om barn synes jeg er et fint verktøy til å kunne takle hele ivf-prosessen psykisk/følelsesmessig. Mens i Hvorfor blir jeg ikke gravid? kan man lese omtrent alt om ufrivillig barnløshet fra utredning til assistert befruktning. Anbefaler begge :)
Legger ved innholdsfortegnelsene.
 

Vedlegg

  • IMG_0436.jpeg
    IMG_0436.jpeg
    561,4 KB · Visninger: 44
  • IMG_0437.jpeg
    IMG_0437.jpeg
    658,4 KB · Visninger: 45
  • IMG_0438.jpeg
    IMG_0438.jpeg
    850,8 KB · Visninger: 48
"Drømmen om en baby" syns jeg var fin å lese. Det er annethvert kapittel med "Pilotfrue" sin historie og fakta rundt ivf.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230919_191015_Chrome.jpg
    Screenshot_20230919_191015_Chrome.jpg
    607,1 KB · Visninger: 38
Leser den nå :) veldig godt skrevet:) har lånet på biblioteket.
Lånte «Hvorfor blir jeg ikke gravid?» som e-bok nå, og det ga mye ro, kjenner jeg. Blir liksom litt roligere når jeg vet mer fakta om det som skjer i kroppen og hvordan IVF funker.
 
Back
Topp