Bokstavtekst

Yvonne82

Glad i forumet
Er ikke så lenge siden jeg begynte å scrappe så lurte litt på hvilken skisser dere bruker for å varier formen på utklippbokstavene. Hvor får dere tak i dem?

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet ditt riktig, men svarer slik jeg forsto det...

Jeg kutter ut mine bokstaver for hånd med en vanlig skalpell, så jeg bruker bare den fonten jeg vil fra dataen, og i den str jeg ønsker. Enten skriver jeg da ut speilvendt på baksiden av arket jeg skal bruke, eller skriver ut vanlig på et hvitt ark og overfører til mønsterarket.

Andre bruker vel ofte enten rub-ons eller chipboards, som man kjøper.

Var det dette du spurte om, eller misforsto jeg totalt?[8|]

Jeg skjærer ut alle mine bokstaver med Silhouettemaskina mi. Beste kjøp jeg noen sinne har gjort[:D]

Jeg skjærer ut alt i min craft robo, samme som nevnt over her... kobles til dataen og skjører ut ønsket skrift, koster fra 2500,- - 3000,-

ellers bruker nok de fleste QK tang elelr cuttlebug... en type stanse maskiner man må kjøpe alfabeter til

ORIGINAL: Yvonne82

du forstod hva jeg mente:)Men bruker du syrefritt ark når du skriver det rett ut?

Så lenge det ikke skal være i direkte kontakt med bilder, trenger det ikke nødvendigvis være syrefritt. Men alt scrappepapiret mitt er jo det.

Men hadde selvfølgelig spart mange timer arbeid hvis jeg hadde silhouette eller craft robo, men de koster jo litt da. Men hvis du vil investere litt, ville i alle fall jeg mye heller kjøpt enten silhouette eller craft robo, enn QC og andre tenger. Dersom du skal ha noen forskjellige alfabeter og kanskje noen figurer ol, er det jo ikke lenge før du er oppe i prisen en silhouette eller craft robo koster, og der har du jo ubegrensede muligheter.

Men enn så lenge funker skalpellen min til 40 kr helt glimrende[:)]. Det tar jo ikke så lang tid å kutte ut bokstaver til en overskrift, men i det lange løp er det jo selvfølgelig mye tid å spare..

Back
Topp