Bokserie å anbefalle?

Mamman til Toffer

Flørter med forumet
Jeg driver og kikker inne på norskeserier.no og det er jo så mange bokserier å velge i mellom. Har noen forslag om en bra bokserie eller? Kikka litt på den som heter Jordmoren? Er den bra?

Mamma leser Jordmoren, og syns den er bra, men at den nå begynner å dra ut i det lengste.. Jeg har lest Havets Datter og elsket den serien..! Leser nå Hverdagsengler av samme forfatter.. Trine Angelsen..

jeg synes arvesynd var bra
havets datter var bra
storgårdsfolk er bra
i krig og kjørlighet ble jeg så provosert av kvinnesynet at jeg måtte slutte på bok 10 elr noe sånt.
amuilettens kraft var kjempebra.

hmm, har lest flere tror jeg.

Jordmoren er bra, har vært litt tregt nå  noen bøker men virker som det retter seg snart!

Jeg leser storgårdsfolk, og liker den veldig godt [:)]

Jeg kan anbefale Ingebjørg Olavsdatter.

Likte den serien godt[:)]

Amerika
Alle Margit Sandemo sine
Livets Døtre
Kystfolket
Bygdefolket (eller noe sånt)

ORIGINAL: Moonstar

Sagaen om Isfolket er bra, samme med Havets Datter.

Har begynt på Sønnavind, Jordmoren og Ingebjørg Olavsdatter, og synes alle virker bra så langt jeg har kommet. [:)]

[;)]

Morshjerte og Odelsjenta [:)]

Jordmoren er utrolig bra... Det samme er isfolket, Ingrid Olafsdatter, Karoline og Gabriels hus:)

Hannah <3 Men den er ferdig nå da. Gråt ei hel natt etter jeg var ferdig med siste boka.

Ingen slike serier er særlig imponerende litteratur, men jeg blir helt med når det er slektssagaer!

Om du ikke har lest Folket på Innhaug (4-5 bøker)av Anne Karin Eldstad(ikke kioskserie), bør du gjøre det.

Har lest ei bok av jordmoren, og hadde jeg begynt på bok 1, hadde jeg nok vært hekta. Men jeg ble litt satt ut av det elendige forsøket på å skrive dialekt.

jeg leser:
-jordmoren
-sønnavind
-flammedans
-havets datter
-hverdagsengler
-novemberbarn
-thea
-sagaen om sunniva
++++++++++
mange flere tror jeg men kommer ikke på flere, men anbefaler alle disse jeg har nevt nå iallefall.

Er vel ingen serie dett da men anbefaller likevel jeg.

Bøkene til Jo Nesbø om Harry Hole.
Er 8 bøker til nå og jeg bare elsker Harry.

ORIGINAL: Gothia

Er vel ingen serie dett da men anbefaller likevel jeg.

Bøkene til Jo Nesbø om Harry Hole.
Er 8 bøker til nå og jeg bare elsker Harry.

*elsk*
Disse bøkene er jo i en heeeeelt annen liga enn bokseriene som blir nevnt i tråden her[:)]

Siden vi nå er inne på serier (sorry om jeg kupper tråden..) - det er ikke noen som har en komplett Heksemesteren de vil kvitte seg med? Kunne gjerne tenke meg å lese den igjen, men den lokale brukt-sjappa hadde ikke alle bøkene..

Leser vanligvis noe "tyngre" litteratur, men syns det er gøy å mimre litt (leste den da jeg var ungjente) [:)]

Det er ikke en hel serie, men en triologi som er verdt å lese :)

Herbjørg Wassmo - Toratriologien

- Huset med den blinde glassveranda
- Det stumme rommet
- Hudløs himmel

Anbefales på det sterkeste!

Kystfolket
Arvesynd. (Selger forresten begge disse seriene nå...[;)])
Havets datter
Barn av stormen

Back
Topp