Boknafisk

Mose

Glad i forumet
Kan man som gravid spise boknafisk? Er ti uker på vei og invitert på middag til svigers. Boknafisken er hjemmelaget (fisket, tørket og boknet)

Tror du skal holde deg vekk fra boknafisk. Mens du er gravid ( såfall slik jeg forstår matvett reglene for gravide og jeg er ikke hysterisk på slik, men tar vettet i bruk:)

Skjelden å høre mennesker serverer dette men er jo fra Østlandet så det kan sikkert være grunnen

Tror du skal holde deg vekk fra boknafisk. Mens du er gravid ( såfall slik jeg forstår matvett reglene for gravide og jeg er ikke hysterisk på slik, men tar vettet i bruk:)

Skjelden å høre mennesker serverer dette men er jo fra Østlandet så det kan sikkert være grunnen
Da er det kanskje på tide å fortelle dem om graviditeten [emoji5]️ ikke vant til boknafisk jeg heller, er også fra Østlandet. Men bor i nord Norge nå og her Er det ganske så vanlig, i hvertfall på kysten. Er egentlig sånn passe ok på smak, litt kjedelig bare. Men av en eller annen grunn så klarer jeg ikke smaken av animalske produkter etter jeg ble gravid. Rart hvordan smaksløkene kan forandre seg...

Det er vel bare tørket fisk som blir kokt!? Så lenge den er kokt så er det vel ikke noe problem:)

Så man kan spise varmebehandlet tørrfisk men ikke tørrfisk som ikke er behandlet?

Så man kan spise varmebehandlet tørrfisk men ikke tørrfisk som ikke er behandlet?
Er det varmebehandlet så er det i hvertfall ikke noe bakterier osv som overlever..så, Så lenge det er kokt hadde jeg spist:) åsså er det jo kjempegodt, skulle ønsket jeg hadde det her på østlandet:p

Er det varmebehandlet så er det i hvertfall ikke noe bakterier osv som overlever..så, Så lenge det er kokt hadde jeg spist:) åsså er det jo kjempegodt, skulle ønsket jeg hadde det her på østlandet:p
Da skal jeg unne meg det denne uken [emoji4] du får ta turen til nord så er det overflod av slikt. Hehe

Den er jo kokt, så ser ikke helt problemet der. Tørrfisk kan man også spise :) for ikke å snakke om sushi.

Har blitt en del sushi her. Den er friskmeldt, bare å stå over tunfisken [emoji106]

Back
Topp