Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg prøver alltid å holde meg til bokmål, men skjer en sjelden gang at det plutselig sklir inn litt nordnorsk innimellomDet gjør meg sprø. Jeg klarer ikke lese tekster som blander, det er forvirrende for hodet.
Hvorfor blande? Hvorfor ikke bare holde seg til det ene eller det andre?![]()
På skrivingen tror jeg stortsett jeg holder meg til bokmålSnakking er dog en annen sak, da blir det en salig blanding
Jeg tror mye er ubevisst ogsåIallefall om man skriver fort, som ofte kan skje på et forum
![]()
Jeg ser det mest på Facebook, her på BV er folk veldig flinke synes jeg![]()
Tenkte det samme.Men noen dialekter er vel gjerne som bokmål med enkelte egne ord? - Så egentlig kan det jo være at de skriver sin dialekt... Eller ? Jeg skriver i alle fall bokmål inne på forum og slikt, men dialekt på fb og lignende.
Men noen dialekter er vel gjerne som bokmål med enkelte egne ord? - Så egentlig kan det jo være at de skriver sin dialekt... Eller ? Jeg skriver i alle fall bokmål inne på forum og slikt, men dialekt på fb og lignende.
Jeg snakker nynorsk, men tror jeg holder meg ganske bra til kun bokmål her.
Bokmål/nynorsk er lett å lese, men når dialektene blander seg inn. Da sliter jeg altsåMen syns ikke jeg ser det så ofte nå, som før i tiden her inne
![]()
Ikke i dette tilfellet, her kan man skrive æ og jeg om hverandre i en setning ^^
Ok, men jeg har hørt folk som snakker slik også.. med forskjellige ord/bokstaver for den samme meninga, men grunnet forskjellig trykk eller mening brukes forskjellig ordMen klart... er jo enklest om alle bare skriver rett bokmål på nettet..
Eg skriv berre nynorsk. AlltidSjeldent jeg ser nynorsk for tiden faktisk. Var vel ei som skrev nynorsk her inne for en stund siden, men ellers må jeg på NRK sin nettavis for å se noe.
Men noen dialekter er vel gjerne som bokmål med enkelte egne ord? - Så egentlig kan det jo være at de skriver sin dialekt... Eller ? Jeg skriver i alle fall bokmål inne på forum og slikt, men dialekt på fb og lignende.
Samme her.På skrivingen tror jeg stortsett jeg holder meg til bokmålSnakking er dog en annen sak, da blir det en salig blanding
Jeg tror mye er ubevisst ogsåIallefall om man skriver fort, som ofte kan skje på et forum
![]()