Bokklubb tråden

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Nå er sykemeldingen min forlenget med to uker og jeg klarer ikke gjøre stort hjemme så blir en del ligging og scrolling, som jeg blir helt kake av.

Tenkte heller bruke tiden på å lese litt. I går pløyde jeg gjennom Annie Ernaux «Hendelsen» fordi vi hadde den liggende. Lurer på hva jeg bør lese nå. Jeg liker mye forskjellig alt fra Kafkas «Metamorfose», «Animal farm» til «Atomic habits», Dale Carnegie og nå vurdert også å lese Witcher.

Hva er favorittene deres, eller bøker dere anbefaler? :) :Heartpink Vi kan også diskutere bøker

Blir bare mer sliten av å skrolle, så støtter den!

Nå leser jeg 11% av Maren Uthaug. Leste den i fjor også så den er en favoritt! Handler om at kvinner har tatt tilbake makta og vi har 11% menn som vi har kontroll over som er innelåst på avlssenter som vi bruker når det passer oss :hilarious:

Ellers kan jeg anbefale leseklubben på NRK. Vi er nå midt i Markens Grøde av Knut Hamsun. Lydbok ligger ute i podcast, så det er kjekt å høre på tur eller under transport(eller midt på natta for dere som ikke får sove slik som meg) https://radio.nrk.no/podkast/lesekl...android&utm_content=podcastseries:leseklubben

Jeg kom også på denne, God mor
Jeg lånte den på biblioteket. En kort, fin og sår bok om fødselsdepresjon :Heartred

"Jeg er ikke mor.

Jeg spiller mor.

Det er bare en rolle. Bare et manus jeg har memorert, en sjekkliste hvor jeg krysser av på varme og trygghet, tålmodighet og milde gester og en tilstrekkelig omsorgsfull tilstedeværelse. Jeg er den endimensjonale hovedrolleinnehaveren på amatørteateret; jeg snakker slik jeg tror en mor snakker, jeg beveger meg slik jeg tror en mor beveger seg, jeg prøver å gjøre de tingene som jeg tror en mor ville gjort; kysse, trøste, trekke opp sokker, tørke bort sikkel."

Akkurat nå leser jeg "Angelica" av Jon Gangdal. Nettopp ferdig med "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl" av samme forfatter.

Elsker å lese biografier og ekte historier. Synes det er veldig interessant. Men det er klart at disse bøkene er nok ikke for alle. Tragiske historier med en del detaljerte skildringer

Blir bare mer sliten av å skrolle, så støtter den!

Nå leser jeg 11% av Maren Uthaug. Leste den i fjor også så den er en favoritt! Handler om at kvinner har tatt tilbake makta og vi har 11% menn som vi har kontroll over som er innelåst på avlssenter som vi bruker når det passer oss :hilarious:

Ellers kan jeg anbefale leseklubben på NRK. Vi er nå midt i Markens Grøde av Knut Hamsun. Lydbok ligger ute i podcast, så det er kjekt å høre på tur eller under transport(eller midt på natta for dere som ikke får sove slik som meg) https://radio.nrk.no/podkast/lesekl...android&utm_content=podcastseries:leseklubben
Oioioi spennende premiss! Nå ble jeg nysgjerrig på 11% :hilarious:

Akkurat nå leser jeg "Angelica" av Jon Gangdal. Nettopp ferdig med "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl" av samme forfatter.

Elsker å lese biografier og ekte historier. Synes det er veldig interessant. Men det er klart at disse bøkene er nok ikke for alle. Tragiske historier med en del detaljerte skildringer
Ja det kan ikke bli for deprimerende akkurat nå mtp at jeg bare ligger i sengen og er ganske smådeppa fra før av. Så venter litt med de :love7

Hvis noen her liker krim, så anbefaler jeg å lese triologien om mentalisten av Camilla Läckberg:love017

Jeg hører mye på lydbok om dagen og i sommer klarte jeg å pløye gjennom 16 av. William Wisting bøkene til Jørn Lier Horst :laughing002

Nå hører jeg på En lykkelig familie, men husker ikke forfatteren.

Hvis noen krimglade damer ikke har lest dem allerede så er min favorittserie bøkene om Joona Linna av Lars Kepler. Har vel hørt hele serien to eller tre ganger, syns det er så utrolig bra! :joyful:

Jeg hører mye på lydbok om dagen og i sommer klarte jeg å pløye gjennom 16 av. William Wisting bøkene til Jørn Lier Horst :laughing002

Nå hører jeg på En lykkelig familie, men husker ikke forfatteren.
Oi det var mange ja :woot: Skal sjekke de ut!

Noen som har tips på bøker eller annet som kan være fint for en førstegangs? :dummy1:
Ei av bøkene som drog meg inn i bokverden var jojo moyes si bok "et helt halvt år". Er jo filmatisert nå, men verdt å lese sjølv om du har sett filmen. Er vell nærmest ein lang serie der nå, men eg har berre lest to. Blei kristen i 2017 og det er så enormt mykje spennande kristne bøker eg har knapt hatt tid å lese noko anna :hilarious: og usikker på om kristne bøker treffer så mange her inne i bokklubben dåkas❤️

Ei av bøkene som drog meg inn i bokverden var jojo moyes si bok "et helt halvt år". Er jo filmatisert nå, men verdt å lese sjølv om du har sett filmen. Er vell nærmest ein lang serie der nå, men eg har berre lest to. Blei kristen i 2017 og det er så enormt mykje spennande kristne bøker eg har knapt hatt tid å lese noko anna :hilarious: og usikker på om kristne bøker treffer så mange her inne i bokklubben dåkas❤️
Takk, men jeg tenkte mer på noe for en førstegangsføder og mamma :happy: Noen fin litteratur som jeg kan lære noe av, bli forberedt på etc? Tenkt å stole mye på magefølelsen og sunt fornuft men er jo en helt ny verden for meg som sikkert er fint å begynne å sette seg inn i å lære litt mer om :Heartpink

Takk, men jeg tenkte mer på noe for en førstegangsføder og mamma :happy: Noen fin litteratur som jeg kan lære noe av, bli forberedt på etc? Tenkt å stole mye på magefølelsen og sunt fornuft men er jo en helt ny verden for meg som sikkert er fint å begynne å sette seg inn i å lære litt mer om :Heartpink
Hehe :smiley-ashamed005 har kun lest positiv fødsel, den e veldig fin❤️

Jeg er førstegangs og bestilte nå den Spedbarnsboken som man kan bestille her på babyverden. Må får den også på sykehuset, men har lyst til å lese i den før :happy: og dersom man e babyverden+ medlem så trenger man ikke betale frakt (boka er altså alltid gratis, men man betale frakt hvis ikke +medlem)

Jeg er førstegangs og bestilte nå den Spedbarnsboken som man kan bestille her på babyverden. Må får den også på sykehuset, men har lyst til å lese i den før :happy: og dersom man e babyverden+ medlem så trenger man ikke betale frakt (boka er altså alltid gratis, men man betale frakt hvis ikke +medlem)
Tror jeg leste den og med første :)

Heihei, sniker fra mars :)
Jeg likte godt Ventetid, om graviditet.
Alt vel med mor og barn, en bok om litt spesielle fødselshistorier, f.eks å føde i helikopter.
Og Tegnehannes Bare Vent :knegg:
Ja tegnehanne hadde jeg helt glemt, den er morsom!

Eg er mest glad i krim, og bøkene til Camilla Grebe er mine absolutte favorittar :happy:

Back
Topp