Bokanbefalinger

Theamor

Begynner å like forumet godt nå :)
Jeg går hjemme om dagen, og nå er bekkenet slik at jeg ikke kan gjøre veldig mye i løpet av en dag. Har dere noen bokanbefalinger?

Liker det meste. Leser noe krim, ender ofte på det, men er det en god bok, så er ikke sjangeren avgjørende for meg :)

Fifty bøkene, boken om Christoffer,
Jeg tror ikke hjertet mitt takler å lese boken om Christoffer. Den saken har jeg grått over mange ganger, og det bare gjennom det jeg har lest i media!

Jeg tror ikke hjertet mitt takler å lese boken om Christoffer. Den saken har jeg grått over mange ganger, og det bare gjennom det jeg har lest i media!
Den er sterk. Men jeg er veldig glad jeg har klart å lese den. Tror man kan lære mye av det som skjedde der. Den er skrevet på en veldig god måte

Er om en åtte år gammel gutt som blir mishandlet av stefaren til han tilslutt dør! :/
Alle "svikter" han på en måte, både skole, helsepersonell osv.
Syns den boka er veldig bra, selvom den handler om noe så alvorlig som barnemishandling..
Og må si meg enig med tresmåhjerter; man lærer mye av boka og blir på en måte mer ops på ting..
Ikke det at jeg går å overanalyserer andres barn og melder alt og alle, men ja, man lærer mye av den boka på en måte..

Oi, okei. Da skjønner jeg at det er en sterk bok! Kanskje jeg må skaffe meg den. Jeg som griner av å lese tullball kommer vel til å hulke meg gjennom hele denne boka sikkert.

Dan Brown sine bøker kan anbefales!

Jo Nesbøs bøker med Harry Hole er en av mine favoritter. Er skrevet 8-9bøket om Hole allerede, og kommer ny i starten av juni.
Ellers anbefaler jeg også Lars Keplers bok Hypnotisøren.
Alt dette er krim..
Drageløperen og Tusen Strålende soler (samme forfatter) er også fantastisk lesing!

Henger meg på drageløperen og tusen strålende soler..

Ellers er jeg veldig glad i forfatteren Harlan Coben.. Likte ikke krim før jeg leste ei bok av han :-)

Mye bra tips her. Blir nok biblioteket en tur i morra. Må
Bli ferdig med skravledøgnet først. Har jo ikke tid til annet enn det nødvendige ved siden av dette her ;)

Fifty bøkene, boken om Christoffer,

Jeg spurte min kjære mor om jeg fikk låne den Kristoffer boken før jeg ble gravid å da svarte hun selvsagt ja, men hun ville ikke jeg skulle lese på den før jeg sovna osv, for den er så sterk og trist.. Altså, hun kjenner meg å vet jeg er overfølsom, spess når det har med barn å dyr å gjøre. Jeg valgte å ikke lese boken da, for jeg var litt nedstemt av andre årsaker også.
Jeg venter til svangerskapet er slutt før jeg tar i den boken ihvertfall. Leste et innlegg om han på facebook for en mnd tid siden å tårene trillet bare av det. ( veldig hormonell ) !
Tenkte bare jeg skulle advare!

Da hadde jeg heller valgt fifty boka :P .

huff hater desverre å lese bøker, liker tanken med ro og fred rundt seg osv, så derfor har jeg prøvd utallige ganger... Meeen ender alltid opp med at jeg gir opp midt i boka osv.. :( kjedelige meg ;)

Back
Topp