Bok om hundehold

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Noen som har en å anbefale? :)
Det blir hund. Kanskje ikke i år, men kanskje neste sommer?
Det blir nok en havanais, om ikke dyrebeskyttelsen trenger å omplassere en annen allergivennlig rase. Har vært i kontakt med hun som driver i området her. Hjalp de med en hund i fjor sommer, og det var da jeg ble 100 % sikker på at jeg er allergisk. Gikk endel allerigtabletter de ukene :P Men jeg angrer ikke ett eneste sekund! Koste meg masse :) Og fant ut at hund det skal jeg ha. Saken er bare at jeg vil lese meg godt opp ift hundehold!
Bok?

alle dere som har hunder her? Noen kan vel anbefale en god bok om hundehold? det er jo en jungel der ute...

oioi, ikke bare jungel av hundebøker der ute, men jaggu var det en hel jungel av bøker i bokhylla mi også gitt.

Mine favoritter:

Lydighet i teori og praksis Canis sin.
Hundetriks av Mary Ray og Justine Harding
Fra valp til voksen hund av Åsa Ahlbom
Kan også anbefale bøker av Anders Hallgren, han har mange bra. 

Takk for tips!! :) Teste Canis sin jeg, sånn til å begynne med :)

Jeg har boken "Harmonisk Hundehold" av Rolf Aarkvisla.
Syntes dette er en veldig bra bok :)
Ellers regner jeg med at Canis sin bok er ganske bra uten å ha lest den selv ;)

På talefot med hunden er en fantastisk bok! Den handler om språket til hunden og med den boken klarer jeg nå å forstå mer av alle de signalene som min Kajsa sender ut. Dette tror jeg har gjort det lettere for oss å lære henne ting. Men den er jo ikke om direkte hundehold kanskje:)

Jo såklart det er hundehold! Det handler jo uten tvil om kommunikasjon :)

¤Woolfmother¤ skrev:
Jo såklart det er hundehold! Det handler jo uten tvil om kommunikasjon :)

Den er verdt ett kjøp i allefall. Det var mange sånn ahh. Selvfølgelig:) Boka er ikke dyr, kostet rundt 100 lappen!:) Blur spennende med hund i hus:)

Dont shoot the dog av Karen Pryor er verdt å lese også :-) Ellers anbefaler jeg å lese mye forskjellig, slik at man kan finne sin egen vei og ikke bare får et syn på saker og ting. 

Back
Topp