Bok om baby

bejbi

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Jeg har så lyst til å lage en bok der jeg skriver litt om svangerskapet, fødsel og om babyen, som h*n kan få når h*n blir stor. Vil lage likt til 3-åringen, men har jo allerede glemt mye fra babytiden.. Men klarer ikke se for meg hvordan jeg skal lage den, har lyst til at den skal være litt dekorativ og fin, ikke en ferdig kjøpt bok med linjer for å fylle inn i. Noen som har tips eller som har laget eller tenkt å lage selv? Trenger tips til høydepunkter som er koselige å ha med..

Har tenkt å lime inn bilder også, feks av magehuset, reisesettet med klærne baby skal ha på seg hjem fra sykehuset osv. Skal ikke være noe album da men kjekt med noen bilder innimellom.

Hadde tenkt å lage til jenta vår også men det ble aldri noe av det. Og vet at hvis jeg ikke lager fra starten av så blir det aldri :-p

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Jeg mangler dessverre sånne kreative gener:( så jeg har måtte fylt inn informasjon i en Babykrøniken bok og laget cewe bildebok fra hvert år.
Men skulle ønske jeg kunne laget noe helt eget selv.

Jeg har gjort det slik med storesøster: Boken om deg fra graviditeten og den første tiden, ellers har jeg laget et bildealbum hos ifolor der jeg har samlet flere bilder og skrevet om det første leveåret (målet er å lage et album for hvert år fremover), så har jeg en eske der jeg har samlet forskjellige ting (første body, en (ubrukt) bleie fra første tiden, første smokk, tannbørste, hårlokk, tegning osv). Er da tre forskjellige ting, men for å få med alt jeg vil gi og vise videre så løste jeg det slik :) Hun er såpass lita enda, men håper hun setter pris på dette når hun blir voksen og evt om hun selv blir mor en dag :)

Eg lager bok til mini i magen og har laga til jenta mi (født november) :-)
I den ferdige har eg med
Store nyheten- graviditetstest og dato eg tok den, første møte-ultralyd, mage vokser, ul 2, ul 3, ul 4 (hadde flere oppfølginger pga en operasjon eg hadde), et brev fra meg til den i magen, babyshower, bilder av meg, mann og mage, fødselen, ei side med tekst om selve fødselen, besøk på sykehus av besteforeldre, første bad og så et om hjemreise, ulike besøk den første tiden av tanter o.l med. bilde av de med henne. Ei side hver om hvor eg presenterer oldeforeldre, aviautklipp , julaften + julekort, dåpen. Har og limt inn inbydelse og borskort + takkekort,
Og litt anna forskjellig av barselgruppe, 17.mai, et kort sammendrag av de 12 mnd med dato for de ulike tinga som har skjedd med henne, rulla over, grøt, satt, krabba, tenner, stod og gikk :-) (fin oversikt, skrev dagbok så hadde datoene på alt) litt håndavtrukk og fotavtrykk :-) bursdagen hennes og så jula. Da var albumet fult ;-)
Så ta med akkurat hva du vil :-)

Viser litt eksempel på hvordan eg har laga ulike sidene..men det er iallefall valgfritt :-) øveste er det til jenta mi og det nederste er til den i magen :-) følger samme "oppskrift" denne gangen og :-)

Lykke til :-) veldig kjekt og eg fyller inn etterhvert. Venter ikke, da glemmer eg mye og den blir bare liggende :-)

Ble langt dette! :-P
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1408273326866.jpg
    1408273326866.jpg
    104,1 KB · Visninger: 31
  • 1408273340911.jpg
    1408273340911.jpg
    92 KB · Visninger: 32
Jeg har laget det til første frøkna. Laget den som et eventyr. Det var en gang mamma og pappa møttes når de studerte.. Osv. Med bilder fra gravidtiden, stedet vi bodde og fra hennes første år. Men så strakk ikke tiden til og den stoppet opp :(

Jente født 02.06.10
Termin 31.12.14
App taster :)

Har ikke finne sånn bok/album jeg vil ha å lage det av. Vil ha noe som minner om fotoalbum. Bare med stive hvite ark så jeg kan lime inn hva jeg vil. Ikke bare bilder. Vil lime inn graviditets test, ul bilder, første lua ol.

Noen som vet om noe som passer til det??

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Ååh, tusen takk for gode tips! :-D Fikk god inspirasjon nå :-D Gleder meg til å komme i gang!

Eg lager bok til mini i magen og har laga til jenta mi (født november) :-)
I den ferdige har eg med
Store nyheten- graviditetstest og dato eg tok den, første møte-ultralyd, mage vokser, ul 2, ul 3, ul 4 (hadde flere oppfølginger pga en operasjon eg hadde), et brev fra meg til den i magen, babyshower, bilder av meg, mann og mage, fødselen, ei side med tekst om selve fødselen, besøk på sykehus av besteforeldre, første bad og så et om hjemreise, ulike besøk den første tiden av tanter o.l med. bilde av de med henne. Ei side hver om hvor eg presenterer oldeforeldre, aviautklipp , julaften + julekort, dåpen. Har og limt inn inbydelse og borskort + takkekort,
Og litt anna forskjellig av barselgruppe, 17.mai, et kort sammendrag av de 12 mnd med dato for de ulike tinga som har skjedd med henne, rulla over, grøt, satt, krabba, tenner, stod og gikk :-) (fin oversikt, skrev dagbok så hadde datoene på alt) litt håndavtrukk og fotavtrykk :-) bursdagen hennes og så jula. Da var albumet fult ;-)
Så ta med akkurat hva du vil :-)

Viser litt eksempel på hvordan eg har laga ulike sidene..men det er iallefall valgfritt :-) øveste er det til jenta mi og det nederste er til den i magen :-) følger samme "oppskrift" denne gangen og :-)

Lykke til :-) veldig kjekt og eg fyller inn etterhvert. Venter ikke, da glemmer eg mye og den blir bare liggende :-)

Ble langt dette! :-P

De albumene ser kjempefine ut :-) Tenk så koselig det er å titte i når de selv blir stor :-)

De albumene ser kjempefine ut :-) Tenk så koselig det er å titte i når de selv blir stor :-)

Ja og eg kikker og ofte igjennom Signe-Kristine si, er så kjekt å se tilbake selv om det ikke e så lenge siden :-)

Har ikke finne sånn bok/album jeg vil ha å lage det av. Vil ha noe som minner om fotoalbum. Bare med stive hvite ark så jeg kan lime inn hva jeg vil. Ikke bare bilder. Vil lime inn graviditets test, ul bilder, første lua ol.

Noen som vet om noe som passer til det??

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App
Jmm trur eg har sett slike album med hvite ark på bokhandler. .men ofte har de spiral på siden da. Eg digger spiralen så mye enklere å skrive o.l.
Du må nok bare lete..kanskje søke på nett :-) hvite ark e jo enklere å skrive på :-) men eg bruker og bare sølvpenn rett på de svarte arka og :-)

Ja og eg kikker og ofte igjennom Signe-Kristine si, er så kjekt å se tilbake selv om det ikke e så lenge siden :-)

Ja det er det, glemmer så fort :-) 3-åringen eelsker å høre jeg forteller fra hun var i magen og baby :-D Og se bilder også. Har laget et familiealbum fra det første året hennes..det vil hun se i titt og ofte :-D

Sent from my Gigaset QV830 using BV Forum mobile app

Jeg har laget det til første frøkna. Laget den som et eventyr. Det var en gang mamma og pappa møttes når de studerte.. Osv. Med bilder fra gravidtiden, stedet vi bodde og fra hennes første år. Men så strakk ikke tiden til og den stoppet opp :(

Jente født 02.06.10
Termin 31.12.14
App taster :)

Hørtes veldig kjent ut med min første. Så prøver igjen med nummer to, og håper å få til litt mer i den. Har jo masse bilder og slikt fra nummer 1 også, heldigvis, så jeg kan jo bare sette meg ned å gjøre det :p

Begynte i går kveld. Dro på sentret å kjøpte det jeg trengte kl 19. 30!! Ble motivert av å ha lest overskrifta til denne posten i flere dager nå. Den blir bare om baby i magen og ting rundt det. Og en side om meg når den er født. Deretter lager jeg et nytt.

Venter på årets Julegave<3

Jeg begynte i går
1. Bilder av oss tidlig i svangerskapet
Første kjøp, graviditetstester, hvem fikk vite og når.
2. Om svangerskapet. Form, vekt, bevegelser, mat, div. kontroller pr trimester
3. Brev+ tidlig ultralyd
4 og 5. Magen vokser
(Har ikke tatt bilder til faste tidspunkt så litt på måfå)
6 og 7. Oul
8. Babyrommet
9. Info om navn og myter om kjønn
10. Familie
11. Skal bli 3d ul
12 og 13. Om mamma og pappa sammen
14. Bilder baby mamma og pappa og litt beskrivelse om hver av oss.
Og en side om meg lenger bak.
Skal skrive et brev til. Når det nærmer seg mer.

Det jeg har fått til. Dette skal være bare om svangerskapet. Har 4 sider jeg må fyll så får se om det blir fra første tiden også. Tar det som det kommer.

Vedlegg

• 1408645732916.jpg
    1408645732916.jpg
    45,8 KB · Visninger: 15
  • 1408645766642.jpg
    1408645766642.jpg
    55 KB · Visninger: 15
  • 1408645783931.jpg
    1408645783931.jpg
    42,6 KB · Visninger: 15
  • 1408645802972.jpg
    1408645802972.jpg
    58,7 KB · Visninger: 15
  • 1408645815759.jpg
    1408645815759.jpg
    40,4 KB · Visninger: 12
Har funnet fram noe jeg kan bruke av det jeg har, og fått fotopapir jeg kan printe ut på :-)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Begynte i går kveld. Dro på sentret å kjøpte det jeg trengte kl 19. 30!! Ble motivert av å ha lest overskrifta til denne posten i flere dager nå. Den blir bare om baby i magen og ting rundt det. Og en side om meg når den er født. Deretter lager jeg et nytt.

Så flink du er!! :-) Blir kjempefint!

har noe utstyr fra før, men skal handle ei bok (scrapbook lignende) og farge til skriveren i morgen, gleder meg til å komme i gang :-D

Back
Topp