Bok om å bli storesøsken

Vetlemamma

Forelsket i forumet
Jeg savner en bok til vår gutt som skal bli storebror i april. En bok som viser bilder av babyen i magen og som kanskje også har kjekke tegninger / fortelling. Har ikke funnet slik bok i bokhandleren, men vet ikke helt hva jeg skal lete etter heller[8|]

Vi hadde en bok når jeg var liten husker jeg - den het "Frida Tomasine blir storesøster" eller noe sånt. Man har jo også boka til Trond Viggo Torgersen (heter den Kroppen tro??). Jeg er sikker på at det er skrevet mange bøker om å bli storebror/-søster, og at de kan finne frem til deg om du spør i bokhandelen.

Lykke til [:)]

lette etter en bok som vi har i barnehgen, husker ikke hva den heter kong ett eller annet. den handler om en gutt som er mamma og pappas lille konge og plutselig må han dele tronen med en lille bror...

Men så kom jeg over denne i stede, på bokkilden.no

Svensson, Thomas (for)
I magen bor en baby

Omtale:
Boken gjenspeiler storebror Jacobs tanker om hvordan babyen har det inne i morens mage. Babyen titter frem bak klaffene på bokens illustrasjoner. © FS Informasjonstjenester

Utgivers omtale:
Uhøytidelig klaffebok om Nurkets krumspring gjennom ventetiden i mammas mage frem til fødselen Denne boken handler om hva som skjer når tilværelsen som enebarn plutselig blir snudd opp ned, og byr på en uhøytidelige reise gjennom graviditetens ni måneder og den første tiden med en ny baby hjemme. En baby som plutselig skal ha halvparten av den oppmerksomheten som tidligere falt på enebarnet. En bok kjemisk fri for pekefingerfilosofi.

Vi har også brukt den boka "I magen bor en baby", synes den fungerer kjempefint.

Back
Topp