Bok-anbefaling

Lucky me!

Forelsket i forumet
Heia damer!

Ikke ofte jeg legger igjen spor her nå, men disse bøkene må jeg bare anbefale dere å lese:

La meg synge deg stille sanger og Saras nøkkel. Førstnevnte veldig vakker og vekkende. Sistnevnte helt grusom, men verdt å få med seg.

Ellers går det bokstavelig talt på to hjul i svingene her hos oss. Isak sykler på to-hjuling og jeg holder for øynene og ørene samtidig. Tørr på både dagen (fra i fjord sommer) og på natta (etter jul). Ingen store skrubbsår og ingen uhell i senga. Litt krigersk, spes når han kommer fra bhg, men eller sen oppvakt og morsom fyr.

Marit

la meg synge deg stille sanger... den er fantastisk!!!!![:)][:)][:)]

så koselig at du stakk innom her..[:)]

Jeg elsker boktips - jeg har bare lett for å glemme dem igjen.. skal prøve å huske disse til neste gang jeg skal på biblioteket... jeg er smart, jeg tar rett og slett bilde av dataskjermen med mobilen, så kan jeg bare ta det frem på biblioteket

Ikke dum du, lenemor![;)]

Jeg har benyttet meg av samme trikset når jeg har lest blader hos legen etc, og det er en hjemmeside-link jeg må sjekke ut etc..[:D]

Jeg anbefalte Sarahs nøkkel her inne for en tid tilbake. Den er så fin synes jeg. En annen fin bok: Boktyven

Her er en oversikt over bøkene jeg har lest i år, og mine tanker om dem - noen anbefales, andre ikke:
1. Kurtby av Erlend Loe
en fornøyelig parodi på Knutby-historien
2. Isprinsessen av Camilla Läckberg
nok en spennende bok fra den nye svenske krimdronningen
3. Øya av Victoria Hislop
en vakkert skrevet bok om en leprakoloni utenfor Kreta, og om å søke tilbake til røttene sine. Forfatteren maler vakre bilder med språket sitt
4. Mørk Kyst - Peter Temple
boka har vunnet priser for beste krim, men jeg må innrømme at jeg fant den mer forvirrende enn fengende. For mange navn å holde rede på, og en plot som forsvinner og blir til noe helt annet underveis
5. Som sunket i jorden av Val McDermid
Jeg er vel litt forutinntatt ettersom Val McDermid er en av mine favorittforfattere, men jeg blir nok en gang fengslet av karakterene og av plottet i boka
6. Tusen Stålende Soler av Khaled Hosseini
Jeg leste drageløperen og ble aldri like begeistret som alle jeg hadde hørt om den av. Denne, derimot, er fengslende, vakker, grusom og jeg elsker den!
7. Harry Potter og Ildbegeret av J.K.Rowlings
Ja, denne har jeg jo lest før, men jeg har lest de tre første bøkene flere ganger enn de fire siste så nå startet jeg på bok fire og skal lese meg ut serien igjen, og så er det deilig med bøker man kjenner - sånne er perfekte å ha på nattbordet
8. Fjellet av Arnaldur Indridasson
Karakterene flettes sammen og blir en stadig mer spennende og intrikat sak. Gode figurer, og han holder på spenningen helt til slutten
9. Shantaram av Gregory David Roberts
En skikkelig røverhistorie med fantastiske person- og stedsbeskrivelser, jeg kan formerlig lukte den indiske slummen og de svette togene.... spennende, morsomt og rørende
10. En kassadames betroelser av Anna Sam
Omtales som "en skarp og morsom bok om livet i et supermarked", men jeg synes forfatteren bare virker bitter - jeg trakk knapt på smilebåndet gjennom hele boka. Ikke noen favoritt!
11. Noen vet av Trude Teige
Aktuelt og politisk - de misbrukte barnevernsbarna, og hvem som må stå til rette for misbrukene. Engasjerende, spennende og godt skrevet
12. Engel av nylon av Helene Uri
Om å miste et barn man aldri elsket - litt tungrodd, litt irriterende, litt gripende - men først helt på slutten. Litt skuffende

Back
Topp