boil in bag ris

Vannet skal koke før du har risen oppi ja- kor lenge den skal koke veit eg ikkje,men jasminrisen skal koke i 16 min[:)]

Aner ikke, har bare prøvd jasmine risen.. den skal jo kokes i 12 min eller noe, husker ikke helt[:)]

Men man ser jo veldig godt når de er ferdig da, når risen nesten tyter ut av posen[;)]

Tror du greier det uten esken jeg[:D]

Men jeg husker de hadde Uncle Bens ferdigkokt ris på butikken her før,i vakuum-poser,så det har eksistert[;)]Men det ble vel ikke noe suksess,for jeg har ikke sett det på lenge.

tror det finnes boil in bag hurtigris også.. den skal sikkert ikke koke

ORIGINAL: bagheera

vi koker opp vann med litt salt i, legger posene oppi og lar det småkoke i 18 min, da blir det perfekt synes jeg[:)]

JEPP DEN SKAL KOKES I 18 MIN,MEN JEG BRUKER BARE Å KOKE DEN I 16 FOR DA SYNES JEG DEN BLIR BEST.

ORIGINAL: bagheera

er ikke ferdig, men det blir enklere da de har posjonert det i poser.
å en slipper søl i gryta hehe[8D]

Syns ikke det blir så mye mindre søl i gryta jeg... Snakket med en hos Uncle Ben's og han sa at man kunne slippe å vaska gryta etterpå.. Men det må vi her i huset ja! Blir jo et sånt hvitt lag uansett! Slipper heldigvis fastbrent ris da:D

Søl i gryta ja...Husker venninna mi mente at hun ikke trengte å vaske kjelen etter å ha kokt sån boil-in-bag ris,men det fatter jeg ikke hvordan hun fikk til![8|]Her må vi alltid vaske kjelen ihvertfall...hver gang![;)]

ORIGINAL: Daizee

Søl i gryta ja...Husker venninna mi mente at hun ikke trengte å vaske kjelen etter å ha kokt sån boil-in-bag ris,men det fatter jeg ikke hvordan hun fikk til![8|]Her må vi alltid vaske kjelen ihvertfall...hver gang![;)]

Hihi.. nemlig! Her også:D!

ja egentlig er det der bare tull..... for det første måtte vi vaske gryta, var hvitt belegg i den. For det andre var en pose for lite for to , og to poser altfor mye................ er myye lettere å bruke et desilitermål og få korrekt mengde og koke på vanlig måte. Dyrt er det og, og smaker plast av risen...  men men, måtte jo prøve hehe

Back
Topp