Boikotter nestlé

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Er det flere som boikotter nestlé?
Noen som har kilder for hvorfor de gjør det? Greit å tenke på nå som det blir fast føde på menyen framover.
 
Her blir det hjemmelaget uansett.
Har kjøpt ferdigblandet mme en gsng og der sto det på pakken at mm er det beste for barnet . Så det ser ut som de forholder seg til koden her i landet.
 
Boikotter ingen, men foretrekker å lage selv :)
 
Boikotter ikke nestle men burde kanskje gjort det. Uansett kommer vi til å bruke lite nestle uansett.
 
Prøver så godt jeg kan å boikotte ja! Nestlé eier utrolig mye, og dominerer markedet alt for mye, men det finnes heldigvis gode alternativer :) Mannen er ikke så gira på boikott, så vi har noen diskusjoner
 
Boikotter ingen. Har lest en del og blir litt feil for min del. Kommer nye ting hele tiden og forandrer grunn osv. Barna mine får det de liker uavhengig av hvem som har lagd det. Prøvde å lage mat til sønnen min selv men det nektet han.
 
Boikotter ingen. Har lest en del og blir litt feil for min del. Kommer nye ting hele tiden og forandrer grunn osv. Barna mine får det de liker uavhengig av hvem som har lagd det. Prøvde å lage mat til sønnen min selv men det nektet han.
Så på god morgen Norge at de sa at glassene ofte var søtere enn maten vi lager selv siden de har stått en stund. Det kan være forklaringen? :)
 
Jeg boikotter ikke nestle, men det har noe med at jeg velger å tro at de ikke er så kyniske som de blir fremstilt som. Jeg nekter å tro at de reklamerer for mme uten å fortelle hvor viktig det da er med rent vann til i Afrika. Jeg nekter å tro at de er så kyniske at de "dreper" disse barna nærmest med vilje. Da jeg ikke fikk til ammingen ble jeg redd da jeg hadde gitt frøkna nan, fordi folk sa at nan drepte de små. Men det er jo fordi ikke alle i verden har rent vann. Er det nestle sin skyld at folk ikke har rent vann? Jeg ser ikke forskjell på nestle og andre store aktører på mat og drikke der ute. Jobber man for nestle vil man forsøke å reklamere for nestle, jobber man for Toro vil man reklamere for Toro. Denne boikotten av nestle har foregått i utrolig mange år. Jeg hverken støtter nestle eller boikotter nestle. Men kjøper det jenta mi trenger, samme om det er hipp eller nestle.
 
Så på god morgen Norge at de sa at glassene ofte var søtere enn maten vi lager selv siden de har stått en stund. Det kan være forklaringen? :)
Ja kanskje. Men nå spiser han endelig ordentlig. Sykehuset anbefalte i dag at han spiste mest glass og maisgrøt pga reflux. Selv på medisiner så slo sonden han hadde ut på mild reflux. Hvis han ikke ville ha mme så kunne han slippe det osv. Men er det noen som har tips om lettere mat som også kan lages i campingvogn så tar jeg gjerne imot det. Og absolutt ingenting kan innholdet melk eller melkeproteiner.
 
Jeg boikotter ikke nestle, men det har noe med at jeg velger å tro at de ikke er så kyniske som de blir fremstilt som. Jeg nekter å tro at de reklamerer for mme uten å fortelle hvor viktig det da er med rent vann til i Afrika. Jeg nekter å tro at de er så kyniske at de "dreper" disse barna nærmest med vilje. Da jeg ikke fikk til ammingen ble jeg redd da jeg hadde gitt frøkna nan, fordi folk sa at nan drepte de små. Men det er jo fordi ikke alle i verden har rent vann. Er det nestle sin skyld at folk ikke har rent vann? Jeg ser ikke forskjell på nestle og andre store aktører på mat og drikke der ute. Jobber man for nestle vil man forsøke å reklamere for nestle, jobber man for Toro vil man reklamere for Toro. Denne boikotten av nestle har foregått i utrolig mange år. Jeg hverken støtter nestle eller boikotter nestle. Men kjøper det jenta mi trenger, samme om det er hipp eller nestle.
Nei selvfølgelig så er det viktigst hva jenten din trenger :) jeg bare tenker at det er lurt å være litt obs. Nestlé er utrolig stort selskap og det jeg har lest så enkelte steder så er det grunnen til at folk og dyr ikke har rent vann. Så for meg som ikke har brukt mme eller kommer til å bruke det i det hele tatt så styrer jeg unna nestlé. Når det ikke spiller noen rolle for meg så velger jeg heller hipp eller hjemmelaget mat for min egen skyld og samvittighet. :p Men jeg er sånn som person som gjør det for sikkerhetsskyld :)
 
Ja kanskje. Men nå spiser han endelig ordentlig. Sykehuset anbefalte i dag at han spiste mest glass og maisgrøt pga reflux. Selv på medisiner så slo sonden han hadde ut på mild reflux. Hvis han ikke ville ha mme så kunne han slippe det osv. Men er det noen som har tips om lettere mat som også kan lages i campingvogn så tar jeg gjerne imot det. Og absolutt ingenting kan innholdet melk eller melkeproteiner.
Har du prøvd søtpotet? Har ikke så mye erfaring med dette ennå siden jeg nettopp har begynt. Men jeg tenker å prøve meg på søtpotet, gulrot, brokkoli og evt grønnkål. Må bare sjekke opp i at det ikke blir for mye av noe vitaminer.
 
Å boikotte er ikke egentlig min stil, og syns utvalget av babygrøt er dårlig om man ikke kan kjøpe Nestlé:p Jeg er ikke helt der på hjemmelaga mat heller, før jeg fikk unger skulle jeg definitivt lage maten selv, og så kom første og ferdigmat var en fin redning for en sliten mamma;-)
 
Å boikotte er ikke egentlig min stil, og syns utvalget av babygrøt er dårlig om man ikke kan kjøpe Nestlé:p Jeg er ikke helt der på hjemmelaga mat heller, før jeg fikk unger skulle jeg definitivt lage maten selv, og så kom første og ferdigmat var en fin redning for en sliten mamma;-)

Jeg får faktisk ikke tak i annen babygrøt enn Nestlè sin i nærområdet. må kjøre 40 min om jeg skal få tak i det. Så jeg kjører Nestlè på det jeg velger å ha ferdiglaget. Har derimot tenkt å lage mye mat selv, men slik har det ikke blitt gitt. Skal på kurs i høst bare for motivasjonen sin skyld og se om det hjelper på å se at det er enklere enn hva jeg opplever at det er :p
 
Jeg må til sverige for å kjøpe grøt da lillegutt er allergisk. Lang tur da vi bor i bergen. Kjøper mye når vi først er der. Kan desverre ikke bruke sinlac for han fikk så mye luft i magen, då da blir det ikke nestle på oss.
 
Jeg må til sverige for å kjøpe grøt da lillegutt er allergisk. Lang tur da vi bor i bergen. Kjøper mye når vi først er der. Kan desverre ikke bruke sinlac for han fikk så mye luft i magen, då da blir det ikke nestle på oss.
Du kan evt lage grøt selv? Veldig enkelt og det er bare å lage den på melkefri mme så blir den likeverdig ferdiggrøt :)
 
Har du en god oppskrift?
Maismel eller hirsemel som du blander inn i ferdiglaget mme. Smaksetter med fruktmoser :) Melkefri mme er såpass spaltet at den smaker møkk hvis du koker den, så jeg bare bruker litt ekstra varmt vann (50 grader ca) og rører til passende konsistens. Hirsemel er absolutt det mest næringsrike melet. Kan også bruke rugmel, byggmel etc hvis din tåler gluten. Lager jeg 120 ml mme har jeg én måleskje mindre enn jeg skal ha (f. eks 3 i stede for 4), det fordi at det blir litt vann til grøten og, og ikke bare mme-pulver.
 
Back
Topp