Bodyer

Da har jeg hatt full opptelling og ble passe overrasket når jeg ser antallet. Jeg har mer enn jeg trodde, mye takket være svigermor og hennes venninnegjeng som gikk amok på shopping i Paris og Torino i sommer.

Størrelse 50

4 stk bodyer med lang arm
2 stk heldresser i ull

Størrelse 56

18 stk body med lang arm
7 stk body med kort arm
1 stk t-skjorte
2 stk truser med rysjer
5 stk pysjamaser
4 par strømbebukser
2 par bukser
1 par sparkebukse
1 par snekkerbukse
22 par sokker
2 par votter
1 stk ullbody
1 par ullstrømpebukser
2 stk heldrakter i ull
1 tykk fleecedress til utebruk, vogn, bilkjøring

Størrelse 60 og 62 (de måler hvis heller rene størrelser/måneder i sentraleuropa)

14 stk body med lang arm
1stk body med kort arm
4stk pysjamaser
7 par strømpebukser
1 tunika sett, bukse og topp
1 sett bukse og genser
2 stk gensre
4 par bukser
1 stk hettejakke
3 kjoler (sommerlig)
1 stk bobledress

I tillegg har jeg 1 hentesett 0-3 mnd, 3 par ullsokker og jeg planlegger å strikke et sett til.

Jeg tror igrunn jeg bare mangler noen få strømpebukser og noen flere pysjamaser.

Går nok veldig bra, har tenkt det samme. ;) Ser jo at det er veldig stor forskjell på størrelsene fra merke til merke også. Har bare litt i str 50 siden jeg synes det er litt stas å ta på noe som (muligens) passer helt perfekt etter fødsel. :) Men for alt vi vet kan vi få en på 47 eller 52 cm, så det er jo ikke godt å si. :P
Jenta mi var 50 cm når hu blei født, og 3480 gram. Hu svømte i størrelse 50 i starten, og brukte det hvertfall en måned. 56 ble for stort, da lakk bleiene siden de ikke holdt på plass. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jenta mi var 50 cm når hu blei født, og 3480 gram. Hu svømte i størrelse 50 i starten, og brukte det hvertfall en måned. 56 ble for stort, da lakk bleiene siden de ikke holdt på plass. :)

Se der ja, man kan nok ikke bare stole på lengde nei. :) Men tenker at 56 blir uansett brukt på et tidspunkt, så velger heller å kjøpe mer av det enn 50 iallefall. Så får vi heller supplere meg 50 eller mindre om det trengst. :) Må hele tiden si til meg selv at butikkene er åpne etter fødsel også. :P

Så rart for mi på 48 cm og 3285 kunne ikke bruke 50 mer enn 2 uker og hun gikk tom ned mer enn 400 gram første uken. :)

Så rart for mi på 48 cm og 3285 kunne ikke bruke 50 mer enn 2 uker og hun gikk tom ned mer enn 400 gram første uken. :)
Det var rart ja! Men kan jo være det er forskjeller i fasonger på de forskjellige bodyene? Ikke vet jeg:)

Kjøper bare i størrelse 56, vi. Det går greit det selv om babyen er litt liten eller?

Hilsen nybegynner ;)
Hos oss funka det dårlig med 56. 50 var for stort da hun ble født.

Jenta vår var 3,5 kg og 52 cm og hun brukte str.50 i et par uker før vi gikk over til str.56! :) Tenker at det ikke er krise om man må brette opp armene litt i str.56 :)

Da har jeg hatt full opptelling og ble passe overrasket når jeg ser antallet. Jeg har mer enn jeg trodde, mye takket være svigermor og hennes venninnegjeng som gikk amok på shopping i Paris og Torino i sommer.

Størrelse 50

4 stk bodyer med lang arm
2 stk heldresser i ull

Størrelse 56

18 stk body med lang arm
7 stk body med kort arm
1 stk t-skjorte
2 stk truser med rysjer
5 stk pysjamaser
4 par strømbebukser
2 par bukser
1 par sparkebukse
1 par snekkerbukse
22 par sokker
2 par votter
1 stk ullbody
1 par ullstrømpebukser
2 stk heldrakter i ull
1 tykk fleecedress til utebruk, vogn, bilkjøring

Størrelse 60 og 62 (de måler hvis heller rene størrelser/måneder i sentraleuropa)

14 stk body med lang arm
1stk body med kort arm
4stk pysjamaser
7 par strømpebukser
1 tunika sett, bukse og topp
1 sett bukse og genser
2 stk gensre
4 par bukser
1 stk hettejakke
3 kjoler (sommerlig)
1 stk bobledress

I tillegg har jeg 1 hentesett 0-3 mnd, 3 par ullsokker og jeg planlegger å strikke et sett til.

Jeg tror igrunn jeg bare mangler noen få strømpebukser og noen flere pysjamaser.
Hehe, ser ut som at du har så dere klarer dere, og vel så det ;)

Hehe, det er så fort gjort ;) Nesten så man må bytte klær flere ganger om dagen bare for å få brukt alt man har :p
Sist fikk jeg knapt brukt alt. Jeg tror jeg hadde flere søppelsekker med 50 tom 62.

Sist fikk jeg knapt brukt alt. Jeg tror jeg hadde flere søppelsekker med 50 tom 62.
Vi hadde også alt for mye sist, så denne gangen har vi ikke handla inn riktig så mye ;) Men så har ikke svigermora mi vært på shopping heller ;)

Rundt 10 bodyer (2 i ull), vi brukte og kommer sikkert til å bruke endel pysjer/sparkedresser også. Ulla ble ikke så mye brukt, men de brukte vi fra 50- 62:P Vi har langt flere bodyer nå, fordi vi hadde mye kjönsnöytralt til jenta vår og nå har vi arvet en hel haug i tillegg. Vi brukte derimot heldresser i silkeull/merinoull langt mer enn bodyene- hadde 3 slike.

Vi hadde også alt for mye sist, så denne gangen har vi ikke handla inn riktig så mye ;) Men så har ikke svigermora mi vært på shopping heller ;)
Det kommer vel. Haha

Back
Topp