Boblebad

Sawyer2012

Blir kjent med forumet
Hei!
Er gravid for første gang etter vårt andre icsi forsøk, så er ganske påpasselig med alt mulig :) Har lest litt ang bading i boblebad og at gravide helst ikke skal bade i boblebad. Gjelder dette boblebad hjemme også? Vi har ett på badet som jeg har brukt litt etter at jeg fant ut at jeg var gravid, dette blir også brukt som badekar. Jeg er gravid i 11 uke, så er litt nervøs :å håper noen vet :)

Slik jeg har forstått det gjelder dette i slutten av svangerskapet.

Det er flere grunner til at gravide blir anbefalt å holde seg unna boblebad. Først og fremst på grunn av bakterier, som selvfølgelig er "verre" i offentlige badeanlegg etc, men det gror mye rart i dysene på private boblebadekar også hvis du ikke er sykt nøye med rensingen. Gravide skal også være forsiktige med varme, men så lenge en selv har det komfortabelt så går det bra sies det. Siste grunn er at det finnes noen punkter i ryggen som visstnok kan sette i gang fødsel (eller spontanabort) ved stimulering. Noen er skeptiske til boblebad fordi "strålen" kan treffe disse punktene, men dette er omdiskutert og sjansen er vel liten både for at strålen treffer og at presset er hardt nok. Jeg brukte karet vårt i svangerskapet, men uten å slå på boblene :-)

Back
Topp