Boblebad

Exentrica

Forelsket i forumet
Jeg mener og huske at sist jeg var gravid var det noen som fortalte meg at man ikke burde bruke boblebad og fotbad under svangerskapet. Da var det ikke et tema siden jeg ikke hadde noen av delene, men nå har jeg begge, og lurer på om noen andre har hørt noe om dette? Hadde liksom sett frem til å plaske i boblebadet...

Har ikke hørt noe om bading, men det skal ikke være for varmt i hvert fall har jeg lest..

jeg har boblet på ferie......hadde en i hagen der, fra jeg testet positiv av, aldri tenkt om det.....

Det jeg er har hørt er at man ska være litt forsiktig med å sitte alt for lenge i veldig varmt boblebad, men vet ikke om det har noe å si så tidlig uansett. Babyen er jo så bitteliten og ligger så langt inni magen så jeg tviler på om den merker noe til temperaturen. Ellers er det vel mest etter at slimproppen har gått at man ikke skal bade noe særlig.
Fotbad har jeg aldri hørt noe om og kan ikke skjønne hvorfor vi ikke skulle gjøre det...

Fant info hos Nettdoktoren:

Når du er gravid skal du ikke gå i boblebad eller sitte i varmt vann. Høye temperaturer kan være skadelig for barnet, og selv kan du få soppinfeksjoner i skjeden.

Jeg er ikke spesielt glad i varmt vann, så det skal nok gå bra! Tror jeg leste noe om bakterier som setter seg i disse boblebadene som kan gi soppinfeksjoner som HopsiDaisy sier her. Samtidig har jeg blitt anbefalt av lege/fysioterapeut å bade i varmebasseng pga av ryggen når jeg er gravid. Der er jo vannet ganske varmt? Jaja.. Kan høre med legen min når jeg er på kontroll om tre små uker for sikkerhets skyld :)

Exentrica skrev:
Jeg er ikke spesielt glad i varmt vann, så det skal nok gå bra! Tror jeg leste noe om bakterier som setter seg i disse boblebadene som kan gi soppinfeksjoner som HopsiDaisy sier her. Samtidig har jeg blitt anbefalt av lege/fysioterapeut å bade i varmebasseng pga av ryggen når jeg er gravid. Der er jo vannet ganske varmt? Jaja.. Kan høre med legen min når jeg er på kontroll om tre små uker for sikkerhets skyld :)

Når det gjelder varmebasseng så er ikke det varmere enn 32' mener jeg og huske. Brukte det mye med nr to pga bekkenplager. Varmt vann er når det bikker 38' og oppover vil jeg tro..

Back
Topp