Boblebad i tredje trimester

Fiona84

Shrek <3
Oktobermirakler 2013
VIP
Eg har høyrt argument både for og imot å sitte i boblebad i tredje trimester. Er det nokon som har tankar/erfaringar med dette?

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Som jeg har forstått det så skal man ikke være i boblebad generelt pga "boblingen" kan sette i gang fødselen?

Sniker.. Det er tull! Er evenutuelt varmen som vil gjøre det ubehagelig for deg! Men det er ingen grunn til å ikke ta et boblebad, bare ikke ha tempen på vannet så sykt varmt så du blir overopphetet!:)

Det stemmer nok at det eneste som kan være skummelt er temperaturen i boblebad ;) Boblene er bare behagelig mot slutten da de fleste er noe sliten og kroppen kan verke noe :)
Jeg går på gravidtrening i basseng og der kan vi delta frem til vannet har gått eller fødselen er igang uansett hvor langt man er på vei.. Denne treninga foregår jo i "helsebasseng" med god temperatur.. Blir avlyst om det er mer enn 34 grader i vannet ;)

På "mobben"

Boblebad er jo greit, så sant man ikke blir overoppheten som dere andre skriver her!:)

Tror det kun har blitt engang her nå denne graviditeten...Var ikke lenge jeg orket være oppi:P

En kan bade hvor som helst så lenge slimproppen er på plass vel? :) Ingen grunn til bekymring så lenge den er der og beskytter i hvert fall. Har skjønt det sånn. Og ja, det er kun temperaturen som kan være en ulempe, men så lenge du selv syns det kjennes behagelig så er det ikke for varmt :)

Sniker.. Det er tull! Er evenutuelt varmen som vil gjøre det ubehagelig for deg! Men det er ingen grunn til å ikke ta et boblebad, bare ikke ha tempen på vannet så sykt varmt så du blir overopphetet!:)

Så deilig at det var feil! :) Hehe. Skal snart nyte en helg på Solstrand spa hotell. DA skal jeg boble til krampen tar meg :D

Høyres veldig greitt ut om det kun er varmen som er problem ja, for då kjenner jo eg det sjølv, når det er nok. Er på spa-hotell weekend sjølv no, og kjenner at boblebadet fristar veldig.:-)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Har aldri hørt noe om at man ikke skal være i boblebad som gravid.. og som jeg har forstått det, så er det et stoff i barnets lunger som setter igang fødselen når barnet er klar for å kommr ut;) barnet puster det ut i fostervannet og det blir sendt til livmoren.. så at boblebad kan sette igang en fødsel, tror jeg ikke noe på:p

★sender fra pipe-gjøken★

Back
Topp