Boblebad i svangerskap

*Håpefull*

Glad i forumet
Heisann :)

Jeg og mannen skal en tur med Kiel-ferga nå til helgen og da har boblebadet alltid vært mitt høydepunkt med turen.
Jeg leser litt sprikende anbefalinger rundt dette med boblebad på nettet så jeg er ikke helt overbevist om at det er så lurt i denne omgang. Nå er jeg i uke 28. Tenker på dette med varmen.

Hva tenker dere om dette? Det er vel ikke sånn at gravide slutter å ta seg et bad hjemme i badekaret heller pga. graviditet for de som har det? Så da kan vel heller ikke boblebad være så farlig? Er det noen som sitter med sikker informasjon vedrørende hva som er anbefalt og ikke når det gjelder boblebad?
Jeg må ikke på død og liv bade men det er det mest avslappende og diggeste jeg vet, så det hadde vært fint å få noen tanker om dette fra dere som har hørt noe fra jordmor/lege feks ang. dette :)

Det er vel temperaturen som er temaet mtp boblebad og jacuzzi. Hjemme kan man jo regulere temperatur selv :)
Kan fort bli overopphetet..

Vi har boblebad hjemme, og jeg har droppet dette i sv.skap fordi det ikke er moro å gå ut hvert 5-10 min for å kjøle seg ned... Tar heller et langt bad om noen mnd! Man føler jo man blir halvveis kokt i vannet, - i alle fall hvis man vil ha deilig temperatur der! Har tenkt som så at siden det er mye forskjellig info, tør jeg ikke ta sjansen. De fleste påpeker jo at man ikke skal overopphete babyen, og da bekymrer jeg meg bare for det og nyter ikke badet uansett :-)

Viste ikke at det var noen greie så har tatt boblebad ved et par annledninger der jeg har vært med poden i svømmehallen, for å unngå å selv fryse ihjel :)

Har holdt meg unna boblebad, men tatt vanlige bad i badekar da jeg kan regulere temperaturen selv.

Heisann :)

Jeg og mannen skal en tur med Kiel-ferga nå til helgen og da har boblebadet alltid vært mitt høydepunkt med turen.
Jeg leser litt sprikende anbefalinger rundt dette med boblebad på nettet så jeg er ikke helt overbevist om at det er så lurt i denne omgang. Nå er jeg i uke 28. Tenker på dette med varmen.

Hva tenker dere om dette? Det er vel ikke sånn at gravide slutter å ta seg et bad hjemme i badekaret heller pga. graviditet for de som har det? Så da kan vel heller ikke boblebad være så farlig? Er det noen som sitter med sikker informasjon vedrørende hva som er anbefalt og ikke når det gjelder boblebad?
Jeg må ikke på død og liv bade men det er det mest avslappende og diggeste jeg vet, så det hadde vært fint å få noen tanker om dette fra dere som har hørt noe fra jordmor/lege feks ang. dette :)
Går kanskje an å ta en liten tlf til jordmor bare for å høre? Mye forvirrende informasjon rundt omkring knyttet til svangerskap.

Ikke bare overoppheting som er faren, men faren for infeksjon hvis man skulle ha litt åpning. Hjemme hos seg selv i egen bakterieflora er trygt, men man blir ekstra utsatt på offentlige steder. Hør med jordmor for og være helt sikker.

Vi har boblebad hjemme, og jeg har droppet dette i sv.skap fordi det ikke er moro å gå ut hvert 5-10 min for å kjøle seg ned... Tar heller et langt bad om noen mnd! Man føler jo man blir halvveis kokt i vannet, - i alle fall hvis man vil ha deilig temperatur der! Har tenkt som så at siden det er mye forskjellig info, tør jeg ikke ta sjansen. De fleste påpeker jo at man ikke skal overopphete babyen, og da bekymrer jeg meg bare for det og nyter ikke badet uansett :)

Ja enig der. Det blir ikke noe man nyter hvis man skal ta pause hvert 10 min og i tillegg så ligger det alltid i bakhodet at dette muligens ikke er så lurt:rolleyes: Kommer nok sikkert til å droppe det nå.

Viste ikke at det var noen greie så har tatt boblebad ved et par annledninger der jeg har vært med poden i svømmehallen, for å unngå å selv fryse ihjel :)

Ja ikke sant. Det har blitt gjort undersøkelser, og det er ikke funnet noe som er veldig farlig for babyen vedrørende dette så lenge man har holdt seg på temperaturen 38 grader tror jeg det var (ikke overskrider dette) og sørger for å ikke sitte altfor lenge uten å ta pauser. Så jeg tror egentlig at det går greit så lenge man ikke sitter lenge og at det ikke blir altfor varmt. Men jeg tenker at jeg skal la være denne gangen da det ikke blir samme nytelsen over det når man hele tiden må tenke på å ta pauser osv:)

Ikke bare overoppheting som er faren, men faren for infeksjon hvis man skulle ha litt åpning. Hjemme hos seg selv i egen bakterieflora er trygt, men man blir ekstra utsatt på offentlige steder. Hør med jordmor for og være helt sikker.

Ja, jeg tror nok at jeg bare lar være nå i denne omgang, da gjør jeg hvertfall ikke noe gærnt :D Kan heller bruke de der massasjestolene som er der:D:D Kan være godt for sjel og kropp det også nå:smug:

Jeg går på gjevnlige kontroller på sykehuset, og overlegene der sier at boblebad er absolutt fyfy på grunn av høy forekomst av bakterier (altså fare for infeksjon) og at temperaturen i boblebad er altfor høy i forhold til hva babyen tåler.

Jeg går på gjevnlige kontroller på sykehuset, og overlegene der sier at boblebad er absolutt fyfy på grunn av høy forekomst av bakterier (altså fare for infeksjon) og at temperaturen i boblebad er altfor høy i forhold til hva babyen tåler.

Aha, okei, ja da vet jeg at jeg i allefall skal holde meg unna. Takk for svar fra deg også, da er det ikke noe tvil egentlig. Vet du noe om ulemper ved massasjestoler? Det er ikke noe risikabelt det mtp. å treffe eventuelle punkter som ikke skulle være bra? Har hørt noe om dette ift. når man går til massør hvertfall, vet ikke om dette gjelder massasjestoler også.....

Har ikke fått noe beskjed fra mine leger at det skal være farlig med massasje! Da er det vel heller bare å passe på at du ikke blir uvel og at du ikke blir svimmel siden det da kanskje setter blodårer i klem! men det vil du jo merke ganske fort tenker jeg! bare ikke maser magen ;) Jeg har for eksempel fått beskjed om å ta minst mulig på magen siden det kan trigge kynnere og rier, men det er jo ikke sånn for de som er "normalt" gravide da :)

Det hun sier! [emoji1375] men massasjestol skal gå bra så lenge du tar på et «rolig» program [emoji5] trenger kanskje ikke å bruke det mest intensive [emoji28]

Da er Kielferge-turen unnagjort:rolleyes: Gikk altfor fort:laughing002
Jeg unngikk å ta boblebadet og fikk beskjed om at man heller ikke burde bruke de massasjestolene når man er gravid. Godt de var ærlige på det da og ikke bare tenkte penger og tjenester.

Det ble en litt annerledes tur dette, når man ikke kan unne seg verken boblebad eller massasjestol men så verdt å ikke ta noen sjanser når det gjelder å være føre var ift. den lille mageboeren. I tillegg var det jo søndag når vi ankom Kiel og ingen søndagsåpne butikker...tenkte ikke på dette når vi bestilte, haha:gen014 Så det ble en maksrolig tur da i det minste med veldig lite gåing og stress :) Godt å komme seg litt bort midt i ei for mange hektisk periode:love2:Heartpink

Back
Topp