Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Uke: 36+1

Termin: 7. juli

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Tredje

Neste kontroll: Svangerskapskontroll hos jordmor 18. juni

Babyens størrelse: 2700 gram og 44 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Ja :Heartblue

Vektøkning: +11,2 kg

Plager: Samme gamle. Kranglete bekken, noe halsbrann og dårlig søvn.

Humør: Helt OK. Har begynt å kjenne på et snev av utålmodighet, men prøver så godt jeg kan å ignorere det. Kan jo fremdeles være seks uker igjen.

Status jobb: På papiret i 100 % jobb, men har avtale med arbeidsgiver om å bruke egenmeldingsdager ved behov fremover, så i praksis blir det nok heller 70-80 %. 7 arbeidsdager igjen til permisjonsstart :)

Cravings: Ingen. Hva er det motsatte av cravings? For det er i så all det jeg har. Sliter med å finne mat som frister, og spiser egentlig bare fordi jeg vet at kroppen trenger næringen.

Tanker om fødsel: Har snakket litt med jordmor om hva sykehuset tilbyr av smertelindring, og jeg er åpen for å prøve det meste ved behov. Jeg er i utgangspunktet en kontrollfreak, og takler endringer ganske dårlig når ting ikke går som jeg har planlagt. Ønsker derfor å ha mest mulig informasjon, men uten å planlegge i nevneverdig grad.

Innkjøp: Solskjerming og setebeskyttelse til bilen.

Annet: Var på kontroll hos fastlegen tidligere denne uka, og alle prøver ser fine ut. Lille ligger fremdeles med hodet ned, så nå skal det vel svært mye til for at han snur seg :) Ellers er det akkurat én måned til termin i dag! :)

Legger ved et magebilde siden jeg synes det er så gøy å se andre sine babymager :joyful: føler meg rimelig sprekkferdig!
20180607_085231.jpg
 
Gratulerer med 36 uker og nydelig mage
 
Den er så som så, dukker stadig opp nye ting, så spøker for aktiv prøving på ei stund :(
Lykke til med siste innspurten med jobb, plutselig er du i permisjon og fødsel!:) God helg til deg og dine ❤️❤️
Uff, så leit å høre at det stadig dukker opp nye skjær i sjøen :sorry: Håper virkelig det ordner seg for dere snart ❤️

Tusen takk for det, og god helg til deg og dine også! ❤️❤️
 
Gratulerer så mye med 36 og en mnd til termin Bobla ❤️ og nydelig mage!
 
Uke: 37+0! Nå regnes han ikke som prematur lenger, så han er hjertelig velkommen når som helst!

Termin: 7. juli

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Tredje

Neste kontroll: Svangerskapskontroll hos jordmor 18. juni

Babyens størrelse: 2950 gram og 46 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Ja :Heartblue

Vektøkning: +12,7 kg

Plager: Samme gamle. Kranglete bekken, noe halsbrann og dårlig søvn.

Humør: Som vanlig :)

Status jobb: På papiret i 100 % jobb, men har avtale med arbeidsgiver om å bruke egenmeldingsdager ved behov fremover, så i praksis blir det nok heller 70-80 %. Tre små arbeidsdager igjen til permisjonsstart :)

Cravings: Ingen. Sliter fremdeles med matlysten, men vekten går oppover så jeg spiser åpenbart nok :p

Tanker om fødsel: Har snakket litt med jordmor om hva sykehuset tilbyr av smertelindring, og jeg er åpen for å prøve det meste ved behov. Jeg er i utgangspunktet en kontrollfreak, og takler endringer ganske dårlig når ting ikke går som jeg har planlagt. Ønsker derfor å ha mest mulig informasjon, men uten å planlegge i nevneverdig grad.

Innkjøp: Hadde egentlig tenkt å avvente innkjøp av brystpumpe til jeg vet hvordan det blir med ammingen, men siden Babybanden hadde puppefredag og 48 % rabatt på den doble Medela Swing, så bestilte jeg nå likevel.
 
Gratulerer med 37 uker og straks permisjon.
Når som helst den neste måneden blir du mamma!!!
 
Gratulerer med 37 uker og siste innspurten :Heartblue
 
Tusen takk! Maksimalt 35 dager igjen til igangsetting, men håper selvfølgelig han har lyst til å komme litt tidligere :)
Spennende altså!
 
Hvordan gikk det hos jordmor på mandag? :rolleyes:
Det gikk fint, takk som spør :) ingen utslag på urinprøven, null ødem, fin hjertelyd og hodet har festet seg :) Symfyse-fundus-målet ligger litt under gjennomsnittet, men det har det gjort hele tiden og følger sin egen kurve fint.
 
Uke: 38+1

Termin: 7. juli

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Tredje

Neste kontroll: Svangerskapskontroll hos jordmor 3. juli

Babyens størrelse: 3200 gram og 48 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Ja :Heartblue

Vektøkning: +13,5 kg

Plager: Bekkenet er bedre nå som jeg ikke er på jobb, men det blir veldig kranglete om jeg ikke tar nok hensyn. Halsbrannen er verre, og jeg sover dårlig om natten. Siden jeg har gått ut i permisjon har jeg heldigvis mulighet til å sove lengre enn før, eventuelt sove litt på dagen :)

Humør: Vil ikke si at jeg er i dårlig humør, men jeg synes det er ganske kjedelig med permisjon. Bekkenet hindrer meg i å gjøre så veldig mye, så jeg blir stort sett liggende på sofaen. Jeg har lenge hatt på følelsen at jeg kommer til å gå på overtid, og jeg er redd jeg kommer til å tørne innen lille bestemmer seg for å komme ut :facepalm: Mannen starter heldigvis ferien sin om én uke, så da blir jeg ikke alene hele dagen :)

Status jobb: Permisjon

Cravings: Ingen.

Tanker om fødsel: Håper den starter snart :p Har snakket litt med jordmor om hva sykehuset tilbyr av smertelindring, og jeg er åpen for å prøve det meste ved behov. Jeg er i utgangspunktet en kontrollfreak, og takler endringer ganske dårlig når ting ikke går som jeg har planlagt. Ønsker derfor å ha mest mulig informasjon, men uten å planlegge i nevneverdig grad.

Annet: Hodet er festet :) betyr jo på ingen måte at fødselen er nært forestående, men likevel betryggende å vite at han ligger som han skal.
 
Last edited:
Gratulerer med 38 uker og fin kontroll!
Nei at hodet er festet betyr jo ikke at fødselen er rett rundt hjørnet, men greit likevel at gutten er klar da!
Prøv å nyt å bare ta det med ro og gjøre istand det siste. Kan savne det etter fødsel bare å hvile og kose og ha egentid. Lykke til med innspurten!
 
Back
Topp