Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

I dag er jeg høygravid!
Screenshot_20180528-074402.jpg
 
Velkommen inn i de høygravides rekker! :D Er jaggu ikke lenge igjen nå! :)
 
Takk! :joyful: begynner å nærme seg nå, men er jo en evighet til sammenlignet med deg :p Tenk at du settes igang om én uke! :wideyed:

Får satse på de neste ukene går fort! :D

Og ja, bare ei uke igjen. Merkelig å tenke på. :wideyed:
 
Får satse på de neste ukene går fort! :D

Og ja, bare ei uke igjen. Merkelig å tenke på. :wideyed:
Er jo lov å håpe! Jeg mistenker at jeg kommer til å gå over, så jeg kan ikke tillate meg selv å bli utålmodig heeelt enda :rolleyes:

Skulle ønske jeg også hadde en dato å forholde meg til. Ikke fordi jeg vil bli igangsatt altså, men hadde bare vært så greit å vite når han har tenkt å komme :p
 
34+6
Lille pleier vanligvis å være ganske aktiv om morgenen, og når timene gikk uten annet enn veldig små og svake bevegelser ble mammaen litt bekymret. Prøvde å spise og drikke noe kaldt/søtt uten at det medførte noen endring, så da ble det en telefon til føden. Jordmoren jeg snakket med var veldig forståelsesfull og ville ha med inn for en sjekk med en gang. Jordmoren som gjorde undersøkelsen derimot syntes åpenbart at jeg overreagerte. Hun utbrøt "bare i dag?!" etter å ha spurt hvor lenge det hadde vært mindre liv. Kjennliv.no er veldig klar på at man ikke skal vente til neste dag dersom man er bekymret for lite liv, men jeg må si at det ikke var så veldig gøy å føle seg til bry midt oppi bekymringene.

Alt var heldigvis bra med lille, selv om han stresset meg litt ekstra ved ikke å bevege seg de første 30 minuttene av undersøkelsen. Etterhvert begynte han så smått å bevege på seg, og mot slutten var sparkene og bevegelsene likedan som de pleier :)
 
Gratulerer som høygravid.
Nei, man skal da ikke drøye det om man ikke kjenner liv og de vanlige triksene ikke fungerer. Viktig det altså. Godt alt stod bra tild
 
Gratulerer så mye som høygravid ❤️
Ikke noe vits i å drøye hvis man er bekymret. Heller en gang for mye, enn en gang for lite. Godt at det ble liv som vanlig :)
Ikke lenge igjen nå Bobla, det skal sikkert bli godt! Få hjerteplasteret på utsiden.
Store klemmer ❤️
 
Gratulerer som høygravid.
Nei, man skal da ikke drøye det om man ikke kjenner liv og de vanlige triksene ikke fungerer. Viktig det altså. Godt alt stod bra tild
Takk ❤️ Jeg føler meg heller til bry enn å risikere at noe alvorlig ikke blir oppdaget. Nå skal det sies at jordmoren jeg snakket med i telefonen var helt klar på at jeg skulle komme inn for en sjekk, så jeg var nok bare litt uheldig med hun som gjorde undersøkelsen.
 
Gratulerer så mye som høygravid ❤️
Ikke noe vits i å drøye hvis man er bekymret. Heller en gang for mye, enn en gang for lite. Godt at det ble liv som vanlig :)
Ikke lenge igjen nå Bobla, det skal sikkert bli godt! Få hjerteplasteret på utsiden.
Store klemmer ❤️
Tusen takk ❤️ Det samme tenker jeg. Vet ikke om jeg hadde klart å tilgi meg selv dersom det faktisk hadde vært noe galt, og jeg ikke sjekket til tross for bekymringer. I dag er det full fart, virker nesten som han prøver å ta igjen for gårsdagen :p
Gleder meg veldig til å få ham på utsiden altså :) Innimellom sliter jeg fremdeles med å tro på at vi skal få bli foreldre, er ikke sikker på om det går helt opp for meg før jeg får ham på brystet.

Håper inderlig at det er et hjerteplaster like rundt hjørnet for deg også ❤️
Klemmer i fleng ❤️
 
Takk ❤️ Jeg føler meg heller til bry enn å risikere at noe alvorlig ikke blir oppdaget. Nå skal det sies at jordmoren jeg snakket med i telefonen var helt klar på at jeg skulle komme inn for en sjekk, så jeg var nok bare litt uheldig med hun som gjorde undersøkelsen.
JA, hørtes jo sånn ut på det du sa. Alltid noen vet du....
 
Uke: 35+0

Termin: 7. juli

Kjønn: Gutt :Heartblue

Trimester: Tredje

Neste kontroll: Svangerskapskontroll hos fastlegen 5. juni

Babyens størrelse: 2500 gram og 42,5 cm i følge BV-appen.

Kjenner du liv: Ja :Heartblue

Vektøkning: +11,9 kg

Plager: Bakre høyre del av bekkenet hadde mest sannsynlig kilt seg fast i symfysen da jeg løp etter bussen forrige uke, men fysio fikk heldigvis løsnet det opp igjen. Var mer vondt enn vanlig i noen dager etter på (helt normalt i følge fysio fordi området var hovent og irritert), men nå er det tilbake til "vanlig" vondt :)

Humør: Som vanlig.

Status jobb: På papiret i 100 % jobb, men har avtale med arbeidsgiver om å bruke egenmeldingsdager ved behov fremover, så i praksis blir det nok heller 70-80 %. 12 dager igjen til permisjonsstart :)

Cravings: Ingen.

Tanker om fødsel: Har snakket litt med jordmor om hva sykehuset tilbyr av smertelindring, og jeg er åpen for å prøve det meste ved behov. Jeg er i utgangspunktet en kontrollfreak, og takler endringer ganske dårlig når ting ikke går som jeg har planlagt. Ønsker derfor å ha mest mulig informasjon, men uten å planlegge i nevneverdig grad.

Innkjøp: Bare litt klær til lille, begynner å ha det aller meste på plass.
 
Gratulerer med 35 uker
 
Gratulerer med 35 uker ❤️ Nærmer seg nå :)
 
Håper på en bra dag
 
Back
Topp