Boblabad å varmebad

Lillefrø

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
Hei[emoji4] er det noen som vet om d er farlig for foster å ligg i boblebad eller andre varme helsebad i uke 15? Har både badet i boblebad å helsebad før jeg fikk høre i etterkant at det kunne være skadeli grunnet bakterier å varmen kunne varme opp foster vannet slik at foster kunne få hjerneskade? Er det hold i dette?

Følger

Hei,
Fosteret klarer ikke å regulere sin egen tempratur, derfor skal man ikke gå i boblebad, badstue o.l som gravid.
Men det handler selvsagt om begrensning. Noen minutter vil ikke skade :)

Du skal ikke sitte i timesvis slik at du blir overophetet. Da vil det såklart være farlig for fosteret ettersom det ikke kan regulere egen temperatur. Men det er ikke farlig og bade i svangerskapet og ingen bader i temperatur under 38 grader. De aller fleste har badevann rundt 40 grader. Så ikke vær bekymret for en tur i boblebad eller andre spabad.

Et under at minstejenta mi lever, brukte boblebad ihvertfall 30min om dagen i 9 dager på ferie på Island i 6.måned:smiley-ashamed008
Ante ikke at det var risiko forbundet med det!!

Ok takk for svar. Hva maks 10 min i d varmekur badet. Å kansje 20 min i boblebadet den gangen.

Back
Topp