Bobil og barnesete

1zzyMarena

Elsker forumet
Marsboere 2020
Noen som har erfaring med bruk av sete til 1/2 år gammelt barn i bobil? Finnes det noe som er sikkert nok? Må vi ha ekstra utstyr/spesial sete? Bør sete sitte fremme (med airbag av) eller bak i salongsetet?

Ganske sikker på at det ikke er isofix i den bilen vi eventuelt låner til neste år..
 
Isofix er ikke nødvendig trepunkt sele er greit. Men får du festet bakovervendt?
 
Isofix er ikke nødvendig trepunkt sele er greit. Men får du festet bakovervendt?
Aner ikke. Håper virkelig det. Som førstegang er det mye å sette seg inn i bare med sete i vanlig bil [emoji23]

Tanken om å låne bobil til neste år dukket opp i går pga vil gjerne besøke kommende oldefar til neste år. Siden han har "gammelmannsangst" så er det lettere for han om vi tar med et soverom med eget sengetøy osv... Men om det ikke lar seg gjøre trygt så må vi finne på noe annet... Vil jo ikke at kommende oldefar skal miste sjansen på å hilse på mageboeren bare pga han har begynt å stresse unødvendig...
 
Sett mange streve med bilstol og bobil, vil tro det er lettere med noen som går i babysete da det pleier å være lettere å feste så det går nok veldig bra
 
Framsetet bruker være det absolutt enkleste. men det kan gå baki og , anbefaler deg å prøve deg frem.
 
De jeg kjenner som kombinerer barn og bobiler tar ikke med barnebarn (for det er barnebarn de har med) som må bakovervendt for det får de ikke til
 
De jeg kjenner som kombinerer barn og bobiler tar ikke med barnebarn (for det er barnebarn de har med) som må bakovervendt for det får de ikke til

Sett mange streve med bilstol og bobil, vil tro det er lettere med noen som går i babysete da det pleier å være lettere å feste så det går nok veldig bra
Lover ikke godt.. Håper vi får det til når vi prøver oss frem.

Takk for svar [emoji4]
 
Akkurat kommi hjem fra campingferie og sett utrolig mange bobiler med små barn. Utrolig mange av dem i Kristiansand og campingplasser rundt der. Vi har campingvogn så ikke akkurat noe vi har tenkt på. Kanskje jeg skulle sjekket inni mormor og bestefar sin bo il for nå ble jeg nysgjerrig. Men som sagt så har jeg sett mange med små barn så burde jo gå på en eller annen måte.
 
Har har besteforeldrene bobil, og guttungen har hvert med dem på tur. Han sitter bakovervendt i et britax max way. Relativt ny bobil, så de kan justere litt på bord og sete, så det går.
I fjor gikk det helt fint, i forhold til plass, i år er det knapt, men sete i seg selv er også knapt, 3 år, 105 cm lang og 17,5kg.
Sikkert forskjell på bobilene også? Størrelsesmessig
 
Akkurat kommi hjem fra campingferie og sett utrolig mange bobiler med små barn. Utrolig mange av dem i Kristiansand og campingplasser rundt der. Vi har campingvogn så ikke akkurat noe vi har tenkt på. Kanskje jeg skulle sjekket inni mormor og bestefar sin bo il for nå ble jeg nysgjerrig. Men som sagt så har jeg sett mange med små barn så burde jo gå på en eller annen måte.

Har har besteforeldrene bobil, og guttungen har hvert med dem på tur. Han sitter bakovervendt i et britax max way. Relativt ny bobil, så de kan justere litt på bord og sete, så det går.
I fjor gikk det helt fint, i forhold til plass, i år er det knapt, men sete i seg selv er også knapt, 3 år, 105 cm lang og 17,5kg.
Sikkert forskjell på bobilene også? Størrelsesmessig
Så bra. Hadde vært veldig praktisk å kunne bruke en bobil!
 
Vi hadde bakovervendt sete i vår bil i fjor. Jenta var da 1,5+. Har beltesete. God tur [emoji2]
 
Har hatt besafe izi plus bakovervendt i bobil, hadde det bak i salongen, gikk an å flytte bordet. Er det snakk om babysete er det vel enda enklere vil jeg tro. Kan jo som regel festes med trepunktssele uten base [emoji4]
 
Når vår sønn var 6 mnd reiste vi med bobil. Det varierer jo fra bil til bil hvor god plass det er. I bilen vi brukte måtte vi justere litt på bordet i salongen, og fikk akkurat plass til base med bilsete på, bakovervendt selvfølgelig. Det funket helt supert.
Bilsetet vi hadde var akta graco logic hp s.
 
Back
Topp