Bobil eller Campingvogn???

feb&mars

Elsker forumet
Hva anbefaler dere? Vi er i tvil, har to barn på 0 og 2år..ser for oss alt i fra små til lang turer og 2-3 netter hver plass...Hva er kjekkest??

Jeg tenker at det er mest praktisk med campingvogn. Når man kommer frem dit man vil slå leir, har man mulighet til å bruke bilen til å kjøre rundt og utforske områdene, uten å måtte pakke sammen alt utstyret og kjøre en diger campingbil rundt.

*Lyst på campingvogn* :)

Jeg har kjempelyst på bobil da. Synes det ser kjempekoslig ut rett og slett:) Men ser absolutt at det kan være praktisk med campingvogn av den grunn som the_miss84 sier - at man da kan sette campingvogna fra seg og kjøre bil dit man vil, i stedet for å pakke sammen alt utstyr for å kjøre med bobilen.

For å dra en campingvogn av litt størrelse må man vel nesten ha litt stor bil også? Vi fks. måtte nok hatt ny bil om vi skulle hatt en campingvogn vi kunne ha levd i i noen dager. Og med små barn trenger man kanskje litt boltringsplass... Men har dere bil til å dra campingvogna er jo ikke det noe problem:) Litt kjipt å måtte kjøpe både bil og vogn, liksom...

Jeg aner ikke.Vi tenkte vi skulle Leie campingvogn i sommer for å se om det var noe for oss. Kanskje en ide? Å leie før man bestemmer seg for å kjøpe..? Det går jo ann å leie både campingvogn, og bobil. 

Campingvogn. Campingbil passer best til gæmliser, eller godt voksne, som reiser uten unger. Man har ikke så mye pikk-pakk med da og det er lettere å bare kjøre avgårde uten å måtte pakke først.

Tenker campingvogn jeg, man får de MYE billigere og man har mer muligheter siden den kan parkeres så man kan kjøre med bilen sin på turen.

Man kan trekke en ganske grei vogn etter de fleste bilene med en ok str da..bare sjekke på nett hva bilen har lov til å trekke

Back
Topp