Bo høyt i blokk uten heis?

Siw2020

Flørter med forumet
Novemberlykke 2020
Hei! Er det noen av dere som har bodd/bor i blokk uten heis? Jeg og mannen er på utkikk etter ny leilighet, og vi var i går på visning til en fin leilighet. Mannen falt pladask, mens jeg derimot er litt skeptisk til at den ligger i fjerde etasje uten heis. Jeg ser for meg at det blir tungt å bære baby og poser etc alle disse etasjene? Eller kanskje det går greit? :confused004 Noen som har erfaring eller noen tanker om dette?
 
Hei! Er det noen av dere som har bodd/bor i blokk uten heis? Jeg og mannen er på utkikk etter ny leilighet, og vi var i går på visning til en fin leilighet. Mannen falt pladask, mens jeg derimot er litt skeptisk til at den ligger i fjerde etasje uten heis. Jeg ser for meg at det blir tungt å bære baby og poser etc alle disse etasjene? Eller kanskje det går greit? :confused004 Noen som har erfaring eller noen tanker om dette?
Sniker
Kan se for meg at er veldig tungt å drasse med seg vogn, unge, poser og bag opp og ned alle de trappene :rolleyes:
 
Man blir vant til trappene, har bodd mange år i fjerde uten heis, men det var uten barn. Med unge og vogn er det noe annet enn handleposer.
 
Sniker
Kan se for meg at er veldig tungt å drasse med seg vogn, unge, poser og bag opp og ned alle de trappene :rolleyes:
Ja, det er det jeg også frykter.. Mannen ser for seg at det skal gå så bra, at han med glede skal bære alt opp trappene.. men kan jo ikke akkurat forvente at han skal være hjemme 24/7 :p
 
Man blir vant til trappene, har bodd mange år i fjerde uten heis, men det var uten barn. Med unge og vogn er det noe annet enn handleposer.
Ja, vi bor i tredje nå, og det er ikke noe problem :D men som du også skriver.. uten barn.. redd det blir noe annet når man skal opp med baby i bag og vogn i tillegg til posene..
 
Ja, det er det jeg også frykter.. Mannen ser for seg at det skal gå så bra, at han med glede skal bære alt opp trappene.. men kan jo ikke akkurat forvente at han skal være hjemme 24/7 :p
Du blir vel hjemme alene i minst 7 mnd så jeg ville stolt på min egen magefølelse her :)
 
Har ikke gjort det selv, men har venner som endre opp med å flytte fordi det var så tungvint.

Måtte legge underdel på vognen i boden fordi de ikke kunne stå i gangen pga brannhensyn. Så de måtte først ned i kjelleren med den delen, så måtte de bære unge + bag + poser opp. Å ta det i flere omganger ble også vanskelig, fordi de hadde katter og ville ikke la ungen ligge alene i bagen i leiligheten.

Det tok under 1,5 år, så var det nok. Nå bor de i blokk i høyere etasje med heis.
 
Ja, det er det jeg også frykter.. Mannen ser for seg at det skal gå så bra, at han med glede skal bære alt opp trappene.. men kan jo ikke akkurat forvente at han skal være hjemme 24/7 :p

De jeg kjenner som har hatt det har blitt veldig gode på planlegging. Og brukt sekk til mye.
Pluss at det varierer veldig om det er plass til vogna et trygt sted nede?
Det blir nok ganske mange turer opp og ned. Sier som de over, jeg ble vant til det da jeg bodde i både fjerde og femte uten heis uten barn, men med ville jeg vært skeptisk.
 
De jeg kjenner som har hatt det har blitt veldig gode på planlegging. Og brukt sekk til mye.
Pluss at det varierer veldig om det er plass til vogna et trygt sted nede?
Det blir nok ganske mange turer opp og ned. Sier som de over, jeg ble vant til det da jeg bodde i både fjerde og femte uten heis uten barn, men med ville jeg vært skeptisk.
Ja, det var en annen ting.. at det ikke var lov å sette fra seg vogna nede i oppgangen, så den må settes i kjellerboden.. blæh.. hører jo selv at dette blir veldig tungvindt :grumpy::p
 
Har ikke gjort det selv, men har venner som endre opp med å flytte fordi det var så tungvint.

Måtte legge underdel på vognen i boden fordi de ikke kunne stå i gangen pga brannhensyn. Så de måtte først ned i kjelleren med den delen, så måtte de bære unge + bag + poser opp. Å ta det i flere omganger ble også vanskelig, fordi de hadde katter og ville ikke la ungen ligge alene i bagen i leiligheten.

Det tok under 1,5 år, så var det nok. Nå bor de i blokk i høyere etasje med heis.
Takk for innspill! Ja, det er samme her, ikke lov med vogn i oppgangen, så den må først i kjellerboden før vi kan gå opp alle trappene.. nei, tror nesten jeg må legge ned vetorett her, det blir for slitsomt :meh:
 
Hei! Er det noen av dere som har bodd/bor i blokk uten heis? Jeg og mannen er på utkikk etter ny leilighet, og vi var i går på visning til en fin leilighet. Mannen falt pladask, mens jeg derimot er litt skeptisk til at den ligger i fjerde etasje uten heis. Jeg ser for meg at det blir tungt å bære baby og poser etc alle disse etasjene? Eller kanskje det går greit? :confused004 Noen som har erfaring eller noen tanker om dette?

Finnes det ikke et oppbevaringsrom i kjeller eller noe? Selv om jeg personlig ikke hadde satt den der, men det er et alternativ. Eller ha vogna i bilen. Bæresele/bæresjal er også en mulighet når man handler og skal bære alt opp. Det blir jo slitsomt så du og mannen burde kanskje snakke litt om hva som blir praktisk og hvilken løsninger de har i blokka ift vogn osv.
 
Vi bodde i 3 etg da vi fikk det første barnet. Hadde ikke heis. Det gikk greit, men det var litt styrete.
Jeg hadde styrt unna hvis jeg hadde andre muligheter i dag Det blir ganske tungt i lengden..
 
Takk for innspill! Ja, det er samme her, ikke lov med vogn i oppgangen, så den må først i kjellerboden før vi kan gå opp alle trappene.. nei, tror nesten jeg må legge ned vetorett her, det blir for slitsomt :meh:

Høres fornuftig ut... lavere etasjer er som regel billigere også ;) (eller gå for et nyere bygg)
 
Hei! Er det noen av dere som har bodd/bor i blokk uten heis? Jeg og mannen er på utkikk etter ny leilighet, og vi var i går på visning til en fin leilighet. Mannen falt pladask, mens jeg derimot er litt skeptisk til at den ligger i fjerde etasje uten heis. Jeg ser for meg at det blir tungt å bære baby og poser etc alle disse etasjene? Eller kanskje det går greit? :confused004 Noen som har erfaring eller noen tanker om dette?
Det er tungt. Bodde i fjerde uten heis en gang. Nydelig leilighet. Ble drittlei av trappene. Neste leilighet jeg flyttet til hadde som krav at den skulle ligge i første etasje eller ha heis. Og da hadde jeg ikke barn en gang! Du får dritbra rumpe av å bære alt opp og ned (og sannsynligvis må du ta det i flere runder). Utover bra treningsøkt, så er trapper noe dritt. Så det er min ærlige mening. Ikke kjøp!
 
Takk for mange gode innspill! Jeg tror dere har helt rett i det som skrives over her, at det blir slitsomt i lengden. Heldigvis skjønte mannen også den, så da leter vi videre! ;)
 
Hei! Er det noen av dere som har bodd/bor i blokk uten heis? Jeg og mannen er på utkikk etter ny leilighet, og vi var i går på visning til en fin leilighet. Mannen falt pladask, mens jeg derimot er litt skeptisk til at den ligger i fjerde etasje uten heis. Jeg ser for meg at det blir tungt å bære baby og poser etc alle disse etasjene? Eller kanskje det går greit? :confused004 Noen som har erfaring eller noen tanker om dette?
Vi bor i 4.etasje uten heis. Jeg er gravid med tvillinger. Tenker det blir tungt til tider, men at det kommer til å gå helt fint:happy: Vi har allerede brukt kolonial i et års tid, så har ingen plan om å bære handleposer og baby opp fire etasjer:p Hadde selvfølgelig foretrukket å ha heis, men jeg ser på det som litt ekstra trim:D
 
For å si det sånn, vi bor i leilighet med garasje på samme nivå som inngangsdøra, og det er et sabla styr hver gang jeg skal gå med bæreposer, baby, bilstol/vogn de få meterne det er. Og det er UTEN en eneste trapp! Sign. over her med at det nok er DU som går mest hjemme og kjenner mest på dette. Stol på deg selv og egen magefølelse :) Lykke til med valget!
 
Bodde i fjerde etg uten heis da jeg fikk nr 4. Vogna kjørte vi inn i gangen eller kjelleren, og så gikk vi opp. Bar henne i bæretøy som regel. Gikk egentlig over all forventning. Jeg har tre store barn som hjalp meg med å bære handleposer etc. Så lenge vogna kan stå inne i gang/kjeller, er det ikke noe problem. Her vi bor nå er en høy 2. Etg uten heis, ingen mulighet for å ha vogn nede. Syns det er mye verre, faktisk. Vogna kan jo ikke stå ute i all slags vær. Vi vurderer å flytte om dette går bra.
 
Back
Topp