BMI

Jeg har ikke badevekt engang,jeg [;)]

Speilet, klær og belter er fine "vekter"! [;)]
Jeg er så stolt som kan bruke det innerste hakket på beltet!![:D] Men orker ikke veie meg i tilfelle fettet bare har "flytta" på seg, blir så skuffa da!

"GLAD-KJUKK"

Likte det![:D]

[:)]Har alltid hatt vektproblemer jeg...... Er undervektig,regnet ut bmi nå,og den var 17,det var ok å være tynn når man var noenogtjue,men når du er over35år og str.34 er romslig,da er det et problem!!! Gleder meg enormt til å få noen kg.i svangerskapet!
Forrige gang la jeg på meg nesten 40,og følte meg fantastisk!!!! Men gikk ned 42 etterpå da...... Er fryktelig lei av komentarer om min vekt! Spiser faktisk mye jeg,det går bare ikke å legge på seg!!!

oi så masse respons eg hadde fått her[:D] takk[:D]

mangen gode synspunkt her.

og eg syns ikkje at du er frekk mie, det kan vera helseskadelig å vera overvektig så klart, men det er som så mangen her skriver, at BMI tar ikkje hensyn til beinbyggning og muskler.
Og mangen har dei ekstra kg "likt fordelt" ( det har eg, eg har former, men ser meir sterk ut enn feit..)

og det er nok ikkje kjekt å ha det andre veien heller, å vera for tynn. Min søster sliter veldig med å legge på seg, og ho ønsker å sjå ut sånn som eg gjere..

før så trente eg minst 4 ganger i veka..styrke, turn, trampett, sykklet, og eg var veldig slank..men eg veit at sånn vil eg jo aldri bli igjen, for det er jo 7 år sida!
så eg må nok ikkje vera så streng mot meg sjølv..heller prøve å lære og like meg sjølv..min mann liker meg jo[;)]

Joda, vi vet alle at for mye fett kan være farlig.. Trust me!
Det går ikke an å overse ALT av folk som forteller en hvor dødelig feit en er.[:(]

Men det er forskjell på å barbere seg og å skjære hodet av seg, som en sier.. eller ALT MED MÅTE [;)]

Selv har jeg fått høre og lese flere ganger at jeg står i faresonen for å få svangerskapsdiabetes og at jeg må passe meg. Det gjør jeg, men om jeg skal gå rundt å bekymre meg for det så kommer jeg til å bli psykisk syk av det. Tror mange som er på min størrelse og større sliter mye med selvbildet fordi det er så mange som har en mening om at fettet kommer til å ta livet av oss.

Det med klesbutikker er heller ikke noe bra for selvbildet, størrelsene BLIR faktisk mindre og mindre, det er ikke noe bare feite folk tror, men i cm så blir faktisk størrelsene mindre.[8|]

Det er så mye som er med å ødelegge selvbildet til feite folk at svært få trenger å minnes på at det er en sykdom. Det er nok et mindretall som trenger ekstra påminninger om at fettet kan ta livet av oss.

Men står det i alle ukeblader at å være for tynn er like farlig?
Står det i alle ukeblader at røyking er dødelig?
Står det i alle ukeblader at alkoholokere er like utsatt for sykdommer?
Står det i alle ukeblader at en skal passe seg for tilfeldig sex pga faren for Aids?

ikke som JEG har sett.. men jeg er jo FEIT, så kansje jeg bare legger ekstra merke til stoff om fedme?[8D]

Ikke misforstå meg her, jeg er ikke sint på noen av dere, bare litt oppgitt over det intense fokuset på fedme (særlig i media) når det er så mye annet som tar livet av folk uten at noen hakker på dem på samme måte..[:(]

eg er HEILT EINIG VENNEN!
ME BURDE TENKE OSS LITT MEIR OM...

HÅPER IKKJE AT FOLK BLIR SINTE PÅ MEG FOR AT EG TOK OPP DETTE...[&o]

Hei jenter! Jeg hadde ene BMI på nesten 40 før jeg ble gravid, men jeg ble gravid. Og i løpet av disse ukene har jeg gått ned 10 kg, og det er ikke noe jeg har gjort bevist.. men nå ligger BMI min på rundt 35-36, og det er som alle her inne sier.. den tar ikke hensyn til muskler eller benbygging. Jeg har bestandig vært litt kort og kompakt, har veldig grov benbygging. Så ikke bare tenk på den BMI'en [:)]

Jeg skjønner godt at noen tenker på BMI, VEKT, MAT, SNOP, TREKKMERKER osv....
Jeg for min del nyter livet til det fulle..tar meg en god spasertur i ny og ne, spiser det jeg ønsker...å ser meg i speilet å kan fortsatt smile. Jeg føler meg oppriktig vakker for min kjære, og meg selv.

Jeg er verken super modell, årest fjes eller kan gå i str 36 i klær. Men hva så?????? Blit jeg mer lykkelig da?? NEI...ikke etter min mening...men er fullstedig klar over at vi tenker forskjellig.

Jeg er 31 år, å har åsså levd et liv der jeg har stupt etter blader med "gode" slanketips, har kjøpt pilla, pulver, kurer, kremer og oppskrifter. Men funka det??? NEI!

I dag er jeg akkurat den jeg er, verken mer eller mindre. Jeg git blaffen i modeller som må spise grønne salater resten av livet for å være godtatt. Nei da spiser jeg heller en god biff med fløtebakte poteter og tar meg en spasertur.

Klart man skal passe på kroppen & helsa, men med sunn fornuft, beveglese og positivt selvbilde er oppskrifta mi

Kathrine

Back
Topp