BMI

x1xiza

Glad i forumet
er det sant at ein bør ha BMI under 28 når ein prøver å bli gravid??
eg har lese at 12% av dei som ikkje blir gravide, er fordi dei er overvektige..[&o]
eg har nok ein BMI på ca 29..men eg har mykje muskler, breie hofter og store pupper...kor mykje skal ein bry seg med BMI??
eg har prøvd å slanke meg litt..gått ned 3 kg, men no skal me jo ete pizza og snop..så eg har ikkje mykje sjølvdisiplin å skryte av..[&o]

Har også hørt det skal være vanskeligere når man er overvektig... har selv en BMI på 26. Men man skal jo ikke være for tynn heller da... Jeg har alltid trent masse, og har en del muskler.. BMI tar jo ikke høyde for kraftig benbygging og muskler

BMI ER IKKE GJELDENDE FOR ALLE, NEI. JEG HAR EN BMI PÅ 30!!!!! HELSEFARLIG OVER- VEKT!!!! MEN JEG SER OVERHODET IKKE UT SOM EN SMULTBOLLE[&:] BREDE SKULDRE, STRUTTEROMPE, BREDE HOFTER, STORE PUPPER, MUSKLER OG KRAFTIG BENBYGNING! ALT DETTE HEVER BMI'EN MIN[&:] JEG ER EN STOR DAME, MEN IKKE HVA EN VIL KALLE FEIT ( NOE SOM MIN BMI ANTYDER)[&:] DET ER SANT AT OVERVEKT KAN GJØRE DET VANSKELIG Å BLI GRAVID (KAN GJØRE EGGLEDERNE TRANGE). MEN Å BARE TA UTGANGSPUNKT KUN I BMI BLIR IKKE RETT.

heilt einig med deg nordlending! sikker på at du er ei flott dame eg[:)]

klem!!![:)]

BMI kan du rekne på dinkost.no [:)] under kalkulatorer.

eit godt poeng du hadde kjersti! takk[:)]

Min BMI (Body Mass Index) var på over 30 da jeg ble gravid.. rundt 32-34 eller no sånn? husker ikke helt..

Jeg er relativt "rund og trivelig" men eneste problem jeg har hatt pga vekta/fasongen er å få meg klær på vanlige "slankefolk-butikker" og vanlige avdelinger på H&M/Lindex/KappAhl [;)]

Mannen min synes at jeg er fin[:)] og det er viktigere for meg enn å ha riktig BMI..

Nå etter at jeg ble gravid får jeg stadig komplimenter av mamma'n min om hvor fin figur jeg har fått siden sist vi møttes[:D] Er deilig å høre at en er fin![:D]

OG DET KOMPLIMENTET FRÅ DIN MOR OG DIN MANN, DET FORTJENER DU FIORELINA VENNEN![:)]

jeg fikk 23.1, men den blir jo ikke nøyaktig når man bare har med høyde vekt, hva med muskler og grov benbygning? :S

det er ein fin BMI du har då [:)] men nei den tar ikkje hensyn til muskler...

Jeg fikk 22 så det er vel helt normalt...

Men jeg syntes det er en uriktig måte å regne på....

Heisann!

Jeg liker heller ikke å se på BMI, for den tar ikke hensyn til kroppsbygning eller gener. Jeg er ikke så glad i å veie meg, for jeg vet jeg alltid kommer til å veie for mye. Skal jeg ned til "normal" BMI må jeg ned nærmere 15 kilo, og da kommer jeg ikke til å se ut! Kan godt gå ned 5 kilo, men hvis jeg går ned 15 kommer ribbeina, hoftebeina, håndleddskulene osv til å stikke ut. Har vært 10 kilo lettere enn jeg er nå (som jeg husker), og jeg har hørt at jeg kanskje var i det tynneste laget da..

Nei jenter, dere skal ikke tenke på BMI. De tar ikke hensyn til våre kvinnelige former og rumper eller muskler. Kos dere med kroppene heller! Bruk heller speilet som vekt! [;)]

stakkars samboer ,fikk mellom 17 og 18

Jeg har bmi på mellom 17 og 18- og det er slett ikke synd på meg!!!!

Måtte jo sjekke BMI'n min jeg og, og den er 20,3. Ikke er jeg spesielt tynn heller, så hadde jeg vært deg ville jeg ikke hengt meg så mye oppi den BMI greien[:'(]

hehe, oki lisa :) var ikke vondt ment, men han er virkelig en liten strek. Jeg var en strek til jeg ble 20 jeg da begynnte jeg legge på meg, endelig. Ble nok litt mye av det gode til slutt men,men. Veide vel 48 kilo til jeg var 17 og har alltid vært høy. Nå veier nok sambis mye i muskler, siden han er hovslager, så egentlig er han mye tynnere enn den kalkulatoren tilsa.

Måtte inn å teste, fikk 20,5 som var helt normalt.

Jeg ble ikke fornærma,altså.Men noen av oss er naturlig tynne uten at det er noe unormalt ved det!! Jeg har aldri slanka meg- har bare høy naturlig forbrenning [:D]

Jeg syns ikke det ser ut som du har lagt på deg for mye,jeg!! Og så fin mage som du har [:D][:D]

Ja, der ser man! Det er så individuelt det der med BMI at jeg ikke gidder å ofre en kalori for å regne ut engang![;)]

Ja, er det ikke godt at vi er forskjellige..?!!?? [:D][:D][:D]

Back
Topp