bmi

lintil

Andre møte med forumet
Jordmoren min er veldig opptatt av bmi, men når jeg har lest om bmi så finner jeg ut at det er litt feil å bare bruke bmi... grunnen til at jeg reagerer på bruken av bmi hos gravide er at jeg fikk da beskjed om at jeg må ta to glukosebelastninger i løpet av graviditeten...og det var jeg gjennom to ganger med forrige unge...og det var grusomt for en person som står tidlig opp og er avhengig av å spise med en gang...

ja, bmi trenger ikke å være helt rett, men dessverre regner de ut av det.. måtte ta sånn glukose test sist svangerskap jeg også.. helt forferdelig... spent denne gangen da jeg har gått ned ganske mange kilo...

Sist var jm opptatt av bmi og da slutta jeg hos hu. En kan ikke si at en person er overvektig når en går opp svangerskapskilo - samtidig i mitt tilfelle burde jm merket tidlige tegn på svangerskapsforgiftning i form av ekstremt mye vann. Ikke ta det til deg, bmi er i mine øyne dårlig mål når en naturligvis skal gå opp i vekt.

Jordmor skal jo regne ut fra vekta du hadde før du ble gravid, ikke din nåværende. Er den over 40 må man gjennom glukosebelastning. Jeg har en bmi på 40 og tenker som så at da får jeg litt ekstra oppfølging og er glad for det, selv om jeg kanskje ikke er enig i at jeg er feit.

Jordmor skal jo regne ut fra vekta du hadde før du ble gravid, ikke din nåværende. Er den over 40 må man gjennom glukosebelastning. Jeg har en bmi på 40 og tenker som så at da får jeg litt ekstra oppfølging og er glad for det, selv om jeg kanskje ikke er enig i at jeg er feit.
jeg har tatt glukosebelastning i begge mine tidl. svangerskap. Da har bmi vært på 26-27... Har fått beskjed om at jeg må det denne gangen også.

Jeg har bmi på 27, men må ta glukosebelastning.

Jeg har også en bmi på 27.... Men er usikker på om det r helt rett.... vekten er rett men vet ikke om høyden er rett.... Ingen som har målt høyden min siden min siste tur hos helsesøster på ungdomskolen å jeg er 32 nå

Ble spurt om høyde og vekt hos jordmor sist, siden jeg hadde BMI på 26, slapp jeg glukosebelastning denne gangen. For alle med BMI over 27 må ta det, sa hu ihvertfall.
Måtte ta det forrige svangerskap, da veide jeg mer..

Kan eg spør tar de bmi den vekten du hade nær du blev gravid? Eg e snart 12
Uker å had sikkert lagt på meg litt ja de ser eg. Hitta en sida på nett der eg kan måla bmi. Kan de stemma tro. Vad skall de verdierna ligger på før att du måste ta sånn glukosebelastning??

Back
Topp