BMI på små barn

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Jeg må si jeg ble litt sjokka da de målte bmi til snuppa idag på kontroll... ikke rart at det blir spiseforstyrrelser her i verden sier jeg.

bmi'en til hun hadde gått fra 13 til 14 så hurra for det.
PS! Da hun ble født hadde hun visst en bmi på 9!

Aldri hørt at de måler BMI på så små. Så rart!
Var den fin da? :)

ifølge bmi skalaen er hun jo undervektig

Er det noen spesiell grunn til at de følger med på BMI'en hennes da?
Er de bekymret for at hun får for lite mat/næring og at hun gjerne er en del mindre enn gjennomsnittet?

Noah er også "undervektig" ifølge BMI.
Han er 70cm og 7,2kg.
Men HS er ikke bekymret og har ikke gått så langt å måle og følge med på BMI'en hans.
Det har jeg faktisk aldri hørt at dem gjør på små babyer!!!

sykeste jeg har hørt! Kontroll skal en jo ha og følge med på vekt, men bruke BMI???

Herrefred... La nå disse ungene få slippe å lære hva det er før de er klare for det (ikke det at de skjønner det nå da, men...hehe)

Hvorfor i all  verden regner de ut BMI på en baby?? Om jeg regner det ut på min gutt blir han også undervektig (17,5) men han er da midt på gjennomsnittet både i høyde og vekt og er slett ikke undervektig:-O
"PØH" til BMI!

hun var liten å er liten for alderen, men vi kan jo ikke regne med at hun skal legge på seg like mye som en "fullvokst" baby til termin..Men trodde virkelig ikke de skulle regne ut bmien hennes...dessuten så har kurven hennes gått veldig kraftig opp....

jeg blir bare forferdelig stressa...syns hun spiser å spiser

Oi! Det var jo veldig spesielt.
Så lenge babyen spiser godt og følger sin egen kurve burde vel det
holde i massevis :)

Back
Topp