Bmi og prøverør.

Mammatil2ogGRAVID

Forelsket i forumet
Jeg er ei jente på snart 22 år. vi har nå prøvd i ett år, jeg har hatt aning lenge om at dette ikke ville gå, Har alltid ønsket meg barn siden jeg var 18. Så jeg har heller ikke brukt prevangsjon siden den gang. Jeg gikk tidlig til legen januar 2007, fikk jeg utredning, jeg hadde pcos. Vi bestemte oss for et år siden at nå skulle vi ha det barnet. Men det ser ikke ut som om at d vil komme. Jeg har gjort ferdig pergotime kurene mine, kunne vist ikke få flere. Det neste steget for meg var vist å slanke meg, jeg veier nå 92 kilo, var 97 kilo da legen sa det (det var i september). Så skulle jeg få Kikhulsoperasjon for å se om det var åpent nedi der å tykkelsen på  livmora eller noe sånt. å så var det Prøverør, men for å få prøverør må jeg ha en Bmi på under 30? Er det bare på Sykehuset det? Å ikke når det er privat?
Hva må en betale ca når en ikke går privat?
 Vennlighilsen, Underende og redd....

På Haukeland er det iallfall sånn at de med BMI over 35 ikke får forsøk. Synest det er rart dersom de andre offeltlige klinikkene ikke har samme regelverk[8|]
Legger ved link: http://www.helse-bergen.no/avd/assistertbefruktning/Egeninnsats/Gjore_selv.htm

Masse lykke til[:)]

Glemte å si hva du må betale når du går offentlig! Det er en egenandel på medisiner på 15000 på inntil 3 forsøk, så det som overskrider 15000 kr. på 3 forsøk får du tilbakebetalt. I tillegg er det en egenandel på 1500 kr. pr. forsøk til klinikken.
Så, på 3 forsøk skal en ikke betale mer enn 19500 kr.
Jeg ble gravid på første forsøk, og betalte ca. 10000-11000 i medisiner tilsammen!

Tusen takk for svarene=)
Jeg har en Bmi på ca 32/33...
Når man skal ta det privat er det bare å kontakte de? eller må d gå igjennom fast lege?
Jeg synes det er veldig rart at jeg på moldesykehus fikk beskjed om at jeg måtte ha en Bmi på 30 eller under.  For å få prøverør, men du i Hordaland fikk beskjed om under 35, det virker mye mer reelt! Jeg er over vektig, men har ingen problem med å finne klær, gå, eller trene på noe sett...
hmm, HÅPER LEGEN I MOLDE IKKE LØY TIL MEG FOR AT JEG IKKE SKAL FÅ BARN!!!!!

kjenner jeg blir litt irritert nå ja!!!
hehe.. Men tusen takk igjen jenter=)

jeg fikk beskjed om at bmi grensa lå på 35 for å få prøverørs??
jeg er under det men over 30...
er jo oxo hos klinikk hausken dah.. men de sa at dette gjalt likt overalt...

Vil absolutt anbefale Klinikk Hausken i Haugesund. De er kjempe dyktige og du føler deg veldig ivaretatt der.

Vi skal i gang med første forsøket der nå. Betaler 24 000 for ICSI, og inntil 15 000 kr for medisiner. For medisiner gjelder de samme refusjonsordningene hos nav som ved offentlig. Iforhold til BMI sa de ikke noe spesielt. Jeg ligger rett over 30 jeg også. Ikke noe problem i forhold til prøverørsbehandlingen.

link til hjemmesiden til Hausken: http://www.ivfhausken.no

Tusentakk=)
Kjenner det kribler i magen nå. en føler seg ganske ensom i verden, sliter veldig på kroppen å vite at en ikke kan få barn, å hjelp er jo bare no en kan drømme om i det offentlige... virker sånn i allefallj. huff:(
Men skimter lyset nå, når jeg hører at det er flere av oss der ute=)

Hvordan kontaktet dere klinikken Hauske? 
Er det bare å ta kontakt selv? eller skal det gå igjennom lege?

"føler meg veldig dum som spør så mye, men ingen av mine venner har gjort dette før, eller familie, så det er egentlig ganske nytt for meg... Tusen takk for all hjelp=)"

jeg har oxo pcos...
fikk høre att jeg var overvektig og måtte gå ned... har ikke gått ned,men har når fått info og positive svar fordi...
har en bmi på 30-31...

Heisann:) I Haugesund er dem kjempe flinke,og bryr seg ikke så mye om høy BMI.
På St.Olavs fikk jeg beskjed om å gå ned litt,selv om jeg allerede har gått ned 10 kg.
Ønsker deg iallefall lykke til!
Stor klem

Back
Topp