BMI og assistert befruktning?

Venter_nr2

Glad i forumet
Septemberlykke 2024
Er det noen grense for høy BMI man kan ha når man trenger assistert befruktning?

eg vet det er mange klinikker som har det,men husker ikke grensen igjen[8|][8|][8|]
eg var på en privat klinikk, og der var de "snillere" enn hos det offentlige[:)]

håper noen har svaret for deg[:)]

satser på det offentlige. iallefall i første omgang..
må ned noen kg uansett [&:]

ORIGINAL: Blomst85

Porsgrunn er ikke privat hvertfall. Jeg hører til det offentlige. Men det kan jo hende de ser ann kroppsbygging å sånn. Jeg vet hvertfall at de har en grense på 32...

har ganske stor kroppsbygning. Kan aldri bli tynn for å si det sånn.
men har noen kg for mye ja [&o]

om de finner sædceller hos samboern min, og de kan befrukte meg, er det da man skal de forsamtale? Blir man undersøkt da?

ORIGINAL: Ivara

Det er vel en øvre grense på BMI ja, kan stemme at det er rundt 32 i det offentlige. Grunnen til dette er fare for komplikasjoner i svangeskapet dersom man er meget overvektig.
Det vil også være gunstig med tanke på forsøk å ike være overvektig. Hvis du sliter med dette kan du jo mede deg inn i kates slankeklubb? [:)]

For å svare på det andre spørsmålet ditt:
Jeg vil tro at dersom de finner svømmere hos din mann vil dere bli søkt inn for prøverørsbehandling, og da vil det bli aktuelt med forsamtale ja. Du blir ikke veid på forsamtalen, men de kommer til å spørre om vekt og høyde.

Dersom de IKKE finner svømmere hos din mann vil jeg tro dere får en veildningstime med info om alternativene (donor eller adopsjon). Velger dere da å gå for donor blir dere søkt inn til Rikshospitalet mest sannsynlig, eller dere kan velge å gå privat i Danmark dersom dere vil ha anonym donor. (Altså, i Norge har barnet rett på å få vite hvem donoren er etter fylte 18 år) Men dette trenger du ikke å bekymre deg for enda da, vi satser nemlig knallhardt på at de finner noen spreke soldater ved TESA/PESA [:)]

Jeg går opp i vekt, eller blir stående på samme vekta med mindre jeg begynner å trene mye. Nytter ikke å bare legge om kostholdet. Å jeg HATER å trene [8D]
Ketolyse kuren funka bra, men ble så lei maten [&:]

Hvis vi må bruke donor (adopsjon er ikke noe vi vil, iallefall ikke enda, fordi jeg har så lyst til å gå gravid. Veldig viktig for meg.) kommer vi nok til å dra til Danmark. Liker ikke tanken på at barnet kan finne ut hvem "faren" er. Men samtidig tenker jeg også på hvordan barnet kommer til å føle det når h*n ikke kan finne ut hvem det er hvis h*n vil.. så den saken blir vi nok å vurdere nøye.

ORIGINAL: AH84

Jeg var på klinikk Hausken i haugesund nå på torsdagen som var.. D er privatklinikk.. Jeg har 48 i bmi og d var ikke et samtaleemne en gang... :) Kjempe lettet!!! 

oi, så bra! [:D]

skal jeg ha perfekt BMI kan jeg veie maks 56 kg.
hater BMI..!! [:@]

men regner med det tar noen mnd fra man blir henvist til prøverør til man faktisk får det. så blir det spørsmål om vekta mi får jeg legge meg i hardtrening [8D] eller gå privat..

Back
Topp