De fleste opererer vel ikke hvis du ikke har fra bmi på 35 ink tilleggs sykdommer og fra 40 i bmi uten tilleggs sykdommer.
Hvis du har en bmi på 30 ville jeg som andre prøvd å endre spise vaner og mosjons vaner. Dette er en omstilling du uansett MÅ (bør) gjøre om du skal operer.
Når det gjelder bmi ville jeg gått å tatt en kroppsanalyse for å se hvordan kroppen din er byggd. Bmi tar ikke hensyn til benbyggning eller i du trener å har mye muskelmasse. Den er laget for folk med normal benbyggning og som ikke trener.
Jeg er selv slanke operert. 2 år siden i mai. Jeg hadde en bmi på 45 på det største. Jeg angrer ikke eg sekund på at jeg tok operasjonen. Men jeg begynnte omstillingen før opersjon å har dermed hatt det lettere etter operasjon. Jeg hadde og tilleggs sykdom som er en hormon feil som gjore at d å ta av var ekstremt vanskeligt.
I følge bmi er jeg ennå overvektig, men jeg har kraftig benbyggning og har en del hud til overs. Dette gjør at jeg fremdeles har et "feil" resultat av bmi utregning. Ernerinsfysiologen på sykehuset har bed meg hvertfall om å se vekk fra bmien da den ikke er reell.
Jeg har vært heldig etter operasjon. Veldig lite bivirkninger/komplikasjoner ikke så mye overflødig hud da jeg har vært kjempe flink å trene før og etter, men med så rask vektnedgang du vil ha er det "umulige" å ikke få noe overflødig hud. Dette er noe som bør tenkes over. Klarer du å trene deg ned følger huden mer med fordi det går senere.