Siden morsmelk/mme skal være hoveddelen av næringen hele første leveår så vil ikke mengden fast føde være viktig i starten overhodet
Hovedpoenget med innføring av mat er å lære seg konsistenser og smaker, ikke spise seg mett med en gang
Siden jeg hadde lang permisjon sist kunne min styre den delen selv, vi brukte kun BLW og ingen mating, men fri tilgang på pupp, og det var først når han var rundt 11 måneder han begynte å aktivt spise seg mett på mat og amming på dagtid ble redusert, han begynte å spise porsjoner ca 8 måneder gammel. Så det var helt i tråd med at morsmelk var hoveddelen av næringsinntaket til han ble klar for det selv når han var rundt året gammel, han fulgte alle kurver og utviklet seg godt
For de fleste friske barn er BLW + amming/mme en fin kombinasjon ernæringsmessig, men det kan bli utfordrende hvis man har utfordringer såklart, men jeg svarer utifra friske barn
Min kunne forøvrig sitte stødig i høystol 5,5 måneder gammel, og vi begynte med BLW litt etter det, ingen andre smaksprøver før det