Blomsterspørsmål

Ole Brumm

Forumet er livet
Lurer på hva jeg skal gjøre med blomster.
Favorittblomsten min er denne liljen:
i rosa eller hvit

Jeg elsker rosa, men vil at blomsterfargene skal være duse, så det blir i såfall lyserosa og hvitt. Farger på bordet ellers blir hvitt og gull.
Har tenkt på å bare å ha denne liljen, enten rosa og hvite sammen eller bare hvite eller bare rosa, i brudebuketten men klarer ikke å bestemme meg!!!
Noen tips?

Har også tenkt på å blande med kalaliljen, men vet ikke om det blir så fint. Var på Plantasjen i stad, men der var det ingen blomsterdekoratører som kunne hjelpe meg.

Her er kala liljen

Spm er altså, er det for lite å bare ha en type blomst i buketten og i dekorasjonene??
Og kan evnt kala og den andre liljen kombineres?

Bør kaken matche resten av blomstene? Har egentlig bestilt en kake med røde marsipanroser, kræsjer det helt synes dere?

Håper noen gidder å svare [8D]

ORIGINAL: StineogLeah

Har null peiling på blomster, men kan høre om Meta kan komme inn å svare..
Hun er blomsterdekoratør, og veldig flink[:)]

Ok, takk [:)]

ORIGINAL: Ole Brumm

i rosa eller hvit

Jeg elsker rosa, men vil at blomsterfargene skal være duse, så det blir i såfall lyserosa og hvitt. Farger på bordet ellers blir hvitt og gull.
Har tenkt på å bare å ha denne liljen, enten rosa og hvite sammen eller bare hvite eller bare rosa, i brudebuketten men klarer ikke å bestemme meg!!!
Noen tips?

Har også tenkt på å blande med kalaliljen, men vet ikke om det blir så fint. Var på Plantasjen i stad, men der var det ingen blomsterdekoratører som kunne hjelpe meg.

Her er kala liljen

Spm er altså, er det for lite å bare ha en type blomst i buketten og i dekorasjonene??

Bør kaken matche resten av blomstene? Har egentlig bestilt en kake med røde marsipanroser, kræsjer det helt synes dere?

Jeg skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan.....[:D][:D] Er som stine sa blomsterdekoratør...

For det første...Du må IKKE kombinere calla og liljer i buketten.!! Dette er jo store blomster som krever mye oppmerksomhet så dde vil bare slå ihjel hverandre om du skjønner[;)][;)]

Hvordan fasong på buketten har du tenkt deg??
Det kommer ann på fasongen om du bør ha flere slag el ikke....

Når det gjelder kaken er det ikke nødvendig at den matcher men kan nok vær finest om den gjør det....

Hva med og evt bruke kun liljer på bordene??Enten la de ligge løse bortover el la de flyte i noen boller el noe??
Spørs om dere vil ha det enkelt el litt mer [:D]

Håper det hjalp litt....[:D]

ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤

ORIGINAL: meta

i rosa eller hvit

Noen tips?

Her er kala liljen

Jeg skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan.....[:D][:D] Er som stine sa blomsterdekoratør...

For det første...Du må IKKE kombinere calla og liljer i buketten.!! Dette er jo store blomster som krever mye oppmerksomhet så dde vil bare slå ihjel hverandre om du skjønner[;)][;)]

Hvordan fasong på buketten har du tenkt deg??
Det kommer ann på fasongen om du bør ha flere slag el ikke....

Når det gjelder kaken er det ikke nødvendig at den matcher men kan nok vær finest om den gjør det....

Hva med og evt bruke kun liljer på bordene??Enten la de ligge løse bortover el la de flyte i noen boller el noe??
Spørs om dere vil ha det enkelt el litt mer [:D]

Håper det hjalp litt....[:D]

Jeg er blomsterdekoratørlærling [8D] hehe. Men er veldig enig med deg, de er begge svært oppmerksomhetskrevende de blomstene. Selv elsker jeg gladioler, men jeg vil ikke ha en håndholdt bukett, så jeg skal bruke de som bord-dekorasjoner, tror de kommer til å være veldig stilige, slikt jeg ser det for meg.

Har mest lyst på en slik bukett som er noenlunde slik:
Nr. 27  Brudebukett 

Altså, en kule man holder i? Men jeg er bare usikker på om den vil passe kroppsfasongen min!

Hihi..godt vi får flere innen faget[:D][:D]
Blir nok stilig med gladioler utover bordet[:)] Hvordan fasong har du og hvor høy er du da???Buketten er jo kjempestilig den,men passer jo ikke til alle[:D]

Ok, takk for hjelpen jenter.
Jeg har ringt blomsterbutikken jeg har bestilt hos, men hun sa jo bare ja det går sikkert, til alt jeg spurte om, så jeg ble ikke så mye klokere der akkurat. Vi skal gifte oss 2 timer unna hjemstedet så det er på en måte ikke bare å dra dit på 1 2 3 heller..

Type brudebukett jeg tenkte på var noe slikt:

eller denne

Det blir nok ihvertfall en sånn "tjukk stilk" som jeg skal holde i.

Tenkte jo at brudepikene skulle få holde i en blomst også, hadde bare tenkt at de skulle få en kala lilje hver, men ...??

Herregud dette var mye vanskeligere enn jeg trodde!!![:@]

TAKKER for alle svar[:)]

Kanskje jeg bare skal glemme kalaen og blande hvite og rosa liljer istedet. Kan man putte hvite roser inni der da, eller går ikke det heller? Føler liksom at jeg må ha noen roser, siden det blir roser på kaka. Må jo spørre kakedama om hun kan lage de hvite eller rosa i stedet da..

Men hva med knappehullsblomst, brugdommen skal jo ha - skal forloveren hans også ha foressten? og brudesvennene skal ha. De er 2 og 4 år-blir den liljen litt voldsom, eller skal jeg ha rose istedet?
Og hva skal brudepikene ha da?

hihi

Tenkte jo at brudepikene skulle få holde i en blomst også, hadde bare tenkt at de skulle få en kala lilje hver, men ...??

Herregud dette var mye vanskeligere enn jeg trodde!!![:@]

TAKKER for alle svar[:)]

denne var jo kjempefin.  dei kan sikkert lager slike liljer til å ha på kaka[;)]  og der er det jo roser som kan brukes av både små og store som knapphullsblomster og buketter[:)]   eg har ikkje peiling,men berre slenger ut nåkken tanker[:D]

klarer ikke holde meg unna.. har også fagbrev som blomsterdekoratør. [8D]

det er vanlig at brudgom, forlover og din far (om det er han som skal følge deg opp kirkegulvet )
har knapphullsblomst.
hadde valgt rose til de små brudesvennene i alle fall.
men huske det at liljer mister jo støvet sitt og det setter seg på klærne. [:)]

den rosa buketten som du har lagt ut bilde av var jo knallfin da..
går jo ann og kutte ut de andre blomstene som er og bare ha roser og liljer.
mye som går. [:D]

brudepikene kan jo ha en liten bukett?

ORIGINAL: xsnox86

klarer ikke holde meg unna.. har også fagbrev som blomsterdekoratør. [8D]

det er vanlig at brudgom, forlover og din far (om det er han som skal følge deg opp kirkegulvet )
har knapphullsblomst.
hadde valgt rose til de små brudesvennene i alle fall.
men huske det at liljer mister jo støvet sitt og det setter seg på klærne. [:)]

den rosa buketten som du har lagt ut bilde av var jo knallfin da..
går jo ann og kutte ut de andre blomstene som er og bare ha roser og liljer.
mye som går. [:D]

brudepikene kan jo ha en liten bukett?

Tusen takk for svar, fint at du ikke holdt deg unna [:)]
Jeg har ingen far til å følge meg opp kirkegulvet, det blir enten bestefar eller sønnen min tror jeg. (evnt en onkel)
Så da blir det brudgom, hans 2 forlovere og 2 brudesvenner (+ evnt bestefar/onkel) som skal ha knapphullsblomst. Synes vel kanskje de bør ha samme, både store og små. Og så to små buketter til brudepikene. Samt min bukett da!
OK, tror faktisk jeg ble litt klokere nå. Takker for alle svar!!

Er bare litt mer usikker på bordekorasjonene, noen som har noen bilder og tips, men de samme blomstene selvfølgelig..?? Vil ikke at det skal være så voldsomt høyt, men litt lave oppsatser. Hvor mange skal man egentlig ha på hvert bord? Vi kommer til å sitte i en E-form-ca 70 gjester.
Har 6 vinduer i lokalet som jeg hadde tenkt å ha 1 kala i en tynn lang vase i hvert vindu-høres det bra ut?

Slenger meg innpå her igjen jeg da[8D]
Er enig med xsnox86, ville kuttet ut callaene i den buketten du la ut bilde av, syns buketten får en litt feil fasong pga de...Men liljer og roser blir nok fint....[:D][:D] 
Og som hun sier farger støvbærerne på liljene noe fryktelig så få evt hun som skal lage den til å dra de av...

Jeg ville nok ha brukt roser til alle knapphullsblomstene...Liljene er veldig skjøre og om de skulle miste et blad blir jo hele ødelagt....
Så ville jeg lagd en mimiatyr av din bukett til brudepikene...

Når det gjelder bordekorasjonene bør du nok ha en på hver uttikker og kanskje en på hver side av brudebuketten på det lange bordet....

Dette er en type borddekorasjon som jeg har lagd, men det finnes jo sååå mye forskjellig.....

wow de var jo kjempefine!! Tusen hjertelig takk for all hjelp jeg har fått her. Hva skulle jeg gjort uten dere tro?

Tusen takk

Slik var min... Visste egentlig ikke helt hva slags bukett jeg ville ha.. Visste hvilke roser jeg skulle ha, og "ren"..... Så dekoratøren fikk ikke så mye å jobbe ut i fra! [:)] Ble kjempefornøyd! Knapphullsblomstene var en enkel liten calla med 1 perle på.

Grete71 : Den var kjempefin!!! Er så glad i den fasongen jeg[:D]
             Du har hatt en god dekoratør ihvertfall[:D][:D]

Ja jeg ble kjempefornøyd! [:D] Føler den er litt utenom det vanlige, kanskje... Jeg ville ikke ha den "typiske" med mye hvitt i.. [:)]

Back
Topp