Blomster til dåp, trenger litt råd

Miss_Universum

Forelsket i forumet
Jeg skal ha dåp for Oscar 20.mars (Ja jeg er litt treig....[8D] )

Dere som har hatt dåp for gutter, hvilke blomster hadde dere til pynt? (Hvis dere hadde..)

Jeg er ikke særlig flink å huske blomsternavn. Var i en blomsterbutikk og spurte om råd, men var ikke så veldig mye å hente.
Tenkte i utgangspunktet å bestille løse blomster og sette i vaser selv, det er vel billigere enn oppsatser og ferdige dekorasjoner? Skal ikke bli sånn overflod av blomster heller, bare sånn at det ikke ser så nakent ut på bordene (I tillegg til den andre pynten jeg skal ha)

Vi hadde ikke egne blomsterdekorasjoner, men jeg hadde hvite roser som jeg hadde på skålene som lysene stod på:

ORIGINAL: Julespire

Vi hadde ikke egne blomsterdekorasjoner, men jeg hadde hvite roser som jeg hadde på skålene som lysene stod på:

Ja det var fint [:)]

Men, jeg har bare sånne små flate fat som lysene omtrent akkurat passer på (Har en hel drøss igjen fra bryllupet vårt). Så med mindre det er andre egnete fat/skåler i lokalet så bruker jeg de.

Skjønner det. Er dessverre ikke så mye blomster i "guttefarger", spesielt ikke på vinteren[&:]

Her var det så dårlig utvalg av blomster (spessielt til gutt) at jeg droppa hele greia, og når jeg hadde pynta så fant jg ut at det var kansje liksågreit[;)]

Vi fikk to porselen babysko med blomster i når lille her ble født, og tenkte å bruke dem i dåpen hennes den 27. Altså levere dem inn og få blomsterbutikken til å lage en liten oppsats i hver...kan umulig være dyrt. Du har ikke noe sånt fra fødselen du oxo da?? Ellers var jo lys/rose ideen kjempesmart!!!

Vi brukte disse blomstene, sa i blomsterbutikken hva de skulle brukes til og hvilken type vase også tvinnet hun litt av det blå rundt blomstene [:)]

Vi kjøpte noen buketter med hvite roser som vi hadde i noen liggende vaser. Du kan jo kutte stilken ganske kort og ha dem i store tette klynger i små glass, det er ganske fint.[:)] Så kan du evt bruke blått bånd rundt vasene/glassene. Eller rundt lysene [:)] Vi hadde også noen blå orchideer, men de har jeg aldri sett etterpå.

Greit å kjøpe orchideer, så har du dem lenge etterpå [:)] Jeg har mine blå enda, selv om den ene er litt slapp[;)]

Liljer er også veldig fine, men da må du kjøpe de noen dager før slik at de rekker å springe ut [:)]

Så fint det var med roser inni [:D]

Vi brukte bare hvite roser.. Kjøpte en svææær bukett. Kutta noen korte og hadde i en liten vase, og hadde noen lange og en bukett! Enkelt og greit syns jeg [:)] 

ORIGINAL: Julespire

Har du brukt et sånn eget lys papir til disse?

Takk for forslag [:)]

Tenker litt på hvite roser jeg, får finne en fin løsning med de. Skal ned i lokalet neste uke, så da får jeg sett hva de har av vaser/skåler.

Ser at mange har brukt sånn blått englevev til løpere, det bestemte jeg meg for å ha for mange uker siden.. :) Så blir det hvite kubbelys med noe blå bånd/pynt. Har ikke helt funnet ut av det enda. Men har nå 1mnd på meg.. [:)]

ORIGINAL: Nettiletti

Greit å kjøpe orchideer, så har du dem lenge etterpå [:)] Jeg har mine blå enda, selv om den ene er litt slapp[;)]

Ja det går jo an! Men, om jeg har de så lenge etterpå er en annen sak, de blomstene er ikke særlig glad i meg..[8D]

Hehe, vi skal ha barnevelsignelse samme dagen [:D]

Disse hadde vi i dåpen i januar [:)]

ORIGINAL: Miss_Universum

Takk for forslag [:)]

Tenker litt på hvite roser jeg, får finne en fin løsning med de. Skal ned i lokalet neste uke, så da får jeg sett hva de har av vaser/skåler.

Ser at mange har brukt sånn blått englevev til løpere, det bestemte jeg meg for å ha for mange uker siden.. :) Så blir det hvite kubbelys med noe blå bånd/pynt. Har ikke helt funnet ut av det enda. Men har nå 1mnd på meg.. [:)]

Vi hadde flere fat med kubbelys og litt forskjellig pynt rundt på bordene. På bobbybutikker så har de veldig mye fint. Ser du er fra Bergen [:)] Jeg kjøpte mye av mitt på Lagunen på den lille hobby -og pyntebutikken der. Husker ikke hva den heter, men kan finne ut av det . De bamselysene er derifra

Da vi hadde dåp for storebror brukte vi hvite roser og hortensia i en "blå" farge.

ORIGINAL: Mollly

Så fint det var med roser inni [:D]

Takk [:)] Nå så jeg at vi brukte de samme vasene [:D] Pent slik dere også hadde det [:)] Geniale vaser! Lånte våre vi

Back
Topp