Blomster/grønne planter (inne)

:Twinni

Elsker forumet
Julibarna 2019
JuniJubel2021
Hva slags planter og blomster har du inne? Jeg må ha litt flere enn de to jeg har nå.. [:)]
Legg gjerne med bilder!

av grønne har jeg pengeplanter på badet- veldig lette og få til. I stua har jeg eføy og ginseng.
På kjøkkenet har jeg 2 hengeplanter jeg ikke kjenner navnet på.

Ellers bruker jeg orkider med blomster- hele året. Til jul har jeg noen hvite st.paulia og azalia

har en fredslilje, en hawaiirose, en kaktusting og to ildtopper.

Har i grunn ikke potteplanter her nå, el jo dvs jeg har en stor grønn en på loftstua som jeg ikke husker hva heter også har jeg akkurat nå fem svibler og en nordmannsgran i potte(men de teller liksom ikke). ellers har jeg stort sett alltid avskårne blomster på bordet[:D]

Har et par fantastiske orkideer som jeg fikk av mamma da storesøster skulle døpes - de har så og si hatt blomster hele tida fra da (godt over 2 år siden dåpen nå!!)!! Ellers har jeg en julestjerne og en amaryllis![:)]

har to orkideer uten orkideer på[8D]
og en sånn slags buskete plante med trekløver på, der selve bladene er trekanta.
så det er ikke så mye grønt (hus på 230kvm) men burde jo hatt noen fler da[8D]

På sommeren har jeg en del geranium i gamle leirpotter, men de står i kjelleren på vinteren... Nå har jeg hvite alpefioler i grå leirpotter fra Bloomingville. Men de er så trege å få ut blomster på når de først er avblomstra, tror ikke de får nok lys i mørketida her nord.. [:)]

Takk for svar! Da har jeg skrevet opp en liten liste her, så får jeg se hva jeg kjøper inn. Noen orkideer blir det iallefall. [:)]

Jeg har ørten orkideer. Det er egentlig en av de få plantene som overlever hos meg. [8D]
Men nå til jul har jeg svibler og juleroser. Legger ved et bilde av julerose.

Back
Topp