Blomsten og bien prat :P

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Det kommer opp stadig vekk her hjemme, dette med babyer.

Barna har lært seg at man må sexe for å få barn :P Og så vet de at de kommer ut mellom beina til mamma.

Så idag kom vi inn på det temaet igjen:P For det er jo ganske spennende.
De tegner og forklarer, og kommer innpå dette hullet mellom beina til mamma :P

Så spør da mellomste så kjekt: Kan vi få se på det hullet??

Ja alt hva de lurer på :P De fikk IKKE se nei :P :D

Noen flere barn som har spørsmål eller gullkorn når det gjelder akkurat det?

Storesøstra til lillebror "Men herreguuuud da, vet du ikke hvordan babyen kommer inn i magen du da?? Mammaen og pappaen har jo bare tiss mot tiss da lissåm"   

Jaja, sånn kan det forklares av ei på 7 ;) Broren svarte bare kjekt Okai!

Moderator Tamara skrev:
Storesøstra til lillebror "Men herreguuuud da, vet du ikke hvordan babyen kommer inn i magen du da?? Mammaen og pappaen har jo bare tiss mot tiss da lissån"   

Jaja, sånn kan det forklares av ei på 7 ;) Broren svarte bare kjekt Okai!

Tiss mot tiss har de lært av eldre barn på skolen her og :S

Minstemann synes det er veldig spennende :D Ler og fniser :D
Nå har han allerede to kjærester og da, jepp to stk :D, så bør kanskje passe litt godt på han :P

En morgen jeg vekket 4-åringen, var det første hun sa da hun våknet "mamma, hvor kommer babyer fra?" Jeg var ganske trøtt selv, og ble litt paff av et slikt spørsmål på morgenkvisten, så jeg mumlet noe om at mammaer og pappaer lager babyer, også vokser de i magene til mammaene. Jeg hadde tydeligvis ikke trengt å forklare så inngående engang, for hennes respons var da "å ja, så det er ikke maskiner som lager babyer?"

Jeg tipper det var en liten frøken som hadde drømt om babyproduserende maskiner eller noe i den duren!

Gubben til ei vennine fikk spørsmålet av datteren sin hvordan de lagde babyen da hun fikk beskjed om at hun skulle bli storesøster for andre gang. Han ble så forskrekket at han sa noe som at han tok pølsa si og kosa mot mamma sin tiss, så ble babyen laga og kom ut etter ni måneder. Litt senere den dagen hører han jenta på kjøkkenet forteller to venniner at om de la pølse ned i trusa fikk de baby i magen :O
Hoho, gjett om han måtte prøve å modifisere den historien til de tre forskrekka småjentene da!

Jeg har endel strekkmerker på magen og storesnupp dro lenge den konklusjonen at hun hadde gravd seg ut (noe jeg ikke sa så mye på for å slippe unna samtalen :p).
Veeel, de hadde kommet inn på dette i barnehagen og snuppa er ikke den som gir seg under en diskusjon så hun kom veldig frustrert hjem. De voksne i barnehagen hennes viste jo ingenting om hvordan barn kom ut!!
Den dagen tok vi samtalen, og hun er fornærma på meg enda for at jeg lot henne tro at hun hadde gravd seg ut. Er nok bedre å bare si det som det er ja :p

Eldstemann er litt opptatt av det til tider.. Han har ikke vert så opptatt av (enda) hvordan det blir til, men hvordan de kommer seg ut..! Så jeg har bare sagt at de er i magen til mamman, før de kommer ut av jentetissen når de er klare.. Så nå kan han plutselig si litt fnisende: "Mamma, husker du nå jeg kom ut jentetissen?" 
Jah.. Vanskelig å glemme gitt..! :-P

Kan ikke huske at jeg hadde den samtalen med mamma og pappa, men husker veldig godt at lillesøs hadde det. Hun var (og er) ekstremt skarp, og godtok stort sett bare sannheten som forklaring på ting (noe som også er grunnen til at vi ganske tidlig lærte at kjøtt kommer fra dyr og at det er greit å spise sau, selv om de var søte lam). Så når mamma prøvde å forklare at babyer er halvparten mamma og halvparten pappa og at de settes sammen av et egg inni mammaen og en sædcelle fra pappaen, stilte jo søs spørsmål om hvordan man blandet det sammen (tror nok hun så for seg en bakebolle av noe slag) så svarte jo mamma ærlig med konseptet tiss-mot-tiss. Og lillesøs så på mamma med store øyne og spurte "må man lage babyer i badekar?".
Hun var nemlig hellig overbevist om at mamma og pappa bare var nakne når de bada....

Hahahahaha.. jeg ler..
Artig å høre hva andre barn tror og tenker :D

Back
Topp