Blogger du? Leser du blogger?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Nå mente jeg ikke egentlig om noen av dere er kandidater for "bloggerne" på tv eller sånn men det finnes mange blogger sånn på mye mindre profilert nivå og det hadde vært gøy å følge noen sånne.

Jeg sparket akkurat liv i min gamle denne uken. Og fjernet ruten med "blogger jeg følger" for der var siste oppdatering for er par år siden... Men alle sluttet vel ikke da?
 
Blogger ikke selv nei , men leser noen fast
 
Blogger ikke selv nei , men leser noen fast
Sånne "vanlige folk" eller "proff-bloggere"

På jakt etter noen hyggelige å lese.
Som ikke er sånne som lever av det.
 
Last edited:
Jeg synes det har vært et skifte de siste par årene... finnes nesten ikke vanlige bloggere lenger, bare proffe kommersielle. Veldig trist
 
Jeg synes det har vært et skifte de siste par årene... finnes nesten ikke vanlige bloggere lenger, bare proffe kommersielle. Veldig trist

Trist ja, for det er de ikke-kommersielle jeg vil lese. De som ikke får vareprøver de skrive om og har sponsorer. Bare sånne vanlige folk. Det er av og til kjekt å lese noen av disse andre også, men det blir nå litt "fjernt" likevel.
 
Jeg blir jo småskeptisk når den hyppigste kilden inn på min blogg siste døgn er camparadise, som når jeg trykket på for å finne ut hav det ar lurte på om jeg var over 18, for her var det visst jenter som ville ha noe uforpliktende morro....
Normalt er det google som er den hyppigste kilden, fordi jeg dengang jeg var aktiv skrev noen innlegg som gir en del treff, hjemmelaet ripsgele, gjemmelaget bringebørsyltetøy, om vogna jeg kjøpte, babyjogger city elite, og solgte den igjen også. og mnge treffer innlegget mitt om mariuspnnebåndet jeg var så fornøyd med å ha strikket men de blir trolig skuffet da jeg ikke la ut oppskriften bare bilde av ferdig produkt (det er jo tross alt faktisk ikke helt lovlig å legge ut oppskriften, men joda, mange googler etter å få den gratis)

Men det hadde rett og slett bare vært gøy om jeg fant noen sånne "vanlige folk" å følge :)
 
Jeg kan svare nei på begge spm..

Men hvis det hadde vært noen helt vanlige som dere nevner lenger opp hadde det vært mer int.
 
Vurderte å starte opp blogg igjen, men som det blir sagt her så er det liksom bare de "proffe" som blogger...
 
Vurderte å starte opp blogg igjen, men som det blir sagt her så er det liksom bare de "proffe" som blogger...
Synes vi vanlige burde ta dette tilbake. Vi som ikke gjør det for annet enn gøy. Som kan like å lese hverandres, i en verden litt mer på vårt nivå. Slike er jeg i alle fall på jakt etter.
 
Synes vi vanlige burde ta dette tilbake. Vi som ikke gjør det for annet enn gøy. Som kan like å lese hverandres, i en verden litt mer på vårt nivå. Slike er jeg i alle fall på jakt etter.

Ja, jeg er enig der, håper trenden snur og at flere begynner på'n igjen :)
 
Ja, jeg er enig der, håper trenden snur og at flere begynner på'n igjen :)
Jeg blir i alle fall motivert til å fortsette med det jeg startet denne uken. Om så er at ca ingen leser den. Så finnes den. Og jeg håper flere gjør som meg, jeg vil i så fall gjerne lese og gjerne legge i listen over blogger jeg leser så der jeg lett nye innlegg helst litt oftere enn hvert tredje år...
 
Nei på begge spm. Har ikke så spennende liv akkurat - haha!

Sett bloggerne på TV. Synes det er flaut. Så selvopptatte mennesker skal en lete lenge etter..
meg meg meg... gråter for en knekt neil, eller at sminken ikke sitter.
Get a life..

Ja, det er jobben deres, og ja de tjener penger..
men synes hele konseptet er teit..
 
Ikke nå lenger.
«Min» plattform (VGB) ble lagt ned for lenge siden, og jeg prøvde å finne noe jeg var komfortabel med i noen år etterpå, uten at jeg egentlig klarte det.

Litt trist egentlig, for jeg trivdes godt med det.

Følger et par familiemedlemmer og venninner som bor langt unna og skriver om sin hverdag. Veldig deilig å bli oppdatert utover et bilde her og der på Instagram eller en status nå og da på Facebook.
Så selv om jeg har null interesse for hestesport, leser jeg bloggen til dattera til ei venninne som handler om hestene deres. Fordi jeg syns hun skriver så fint og ærlig om hestene sine [emoji4]
 
Nei på begge spm. Har ikke så spennende liv akkurat - haha!

Sett bloggerne på TV. Synes det er flaut. Så selvopptatte mennesker skal en lete lenge etter..
meg meg meg... gråter for en knekt neil, eller at sminken ikke sitter.
Get a life..

Ja, det er jobben deres, og ja de tjener penger..
men synes hele konseptet er teit..
Jeg tror ikke livet mitt er så spennende heller.

Men for noen år siden, rett nok egentlig 6-7-8 år siden, du som tidene flyr, så blogget jeg relativt aktivt og fulgte andre som gjorde det samme. Jeg fulgte strikkeblogger, jeg fulgte tøybleieblogger, hageblogger og mammablogger. Som ikke var sånne "meg meg meg" folk som tjente penger på det. Bare vanlige folk.
Jeg synes ikke insta og snap erstatter det.
Og fb er jo blitt et sted hvor jeg følger fotballen korpset, speideren, koret og denslags... Skrsvletråden er mindre skriv i.

Rett og slett, dette lille vinduet inn i hverdagen til vanlige folk, med filter rett nok, likevel, det krymper

Og det vinduet gir inspirasjon, kalibrering, trøst og nye måter å se på ting og litt lærdom og litt underholdning.

Disse proff-bloggere gir meg ikke det. Jeg savner hvermannsen-bloggene
 
Blogger ikke, men har noen blogger jeg er innom med jevne mellomrom. Før leste jeg flere blogger fast hver dag
 
Ikke nå lenger.
«Min» plattform (VGB) ble lagt ned for lenge siden, og jeg prøvde å finne noe jeg var komfortabel med i noen år etterpå, uten at jeg egentlig klarte det.

Litt trist egentlig, for jeg trivdes godt med det.

Følger et par familiemedlemmer og venninner som bor langt unna og skriver om sin hverdag. Veldig deilig å bli oppdatert utover et bilde her og der på Instagram eller en status nå og da på Facebook.
Så selv om jeg har null interesse for hestesport, leser jeg bloggen til dattera til ei venninne som handler om hestene deres. Fordi jeg syns hun skriver så fint og ærlig om hestene sine
emoji4.png

Noe mer enn insta og fb ja.
 
Ikke nå lenger.
«Min» plattform (VGB) ble lagt ned for lenge siden, og jeg prøvde å finne noe jeg var komfortabel med i noen år etterpå, uten at jeg egentlig klarte det.

Litt trist egentlig, for jeg trivdes godt med det.

Følger et par familiemedlemmer og venninner som bor langt unna og skriver om sin hverdag. Veldig deilig å bli oppdatert utover et bilde her og der på Instagram eller en status nå og da på Facebook.
Så selv om jeg har null interesse for hestesport, leser jeg bloggen til dattera til ei venninne som handler om hestene deres. Fordi jeg syns hun skriver så fint og ærlig om hestene sine
emoji4.png

Noe mer enn insta og fb ja.
 
Jeg har blogget i perioder, på turkistliv.blogg.no
Blogger ikke noe særlig nå lenger, men har veldig lyst å få litt fart i den igjen... Men det tar veldig mye energi for meg å blogge kjenner jeg.
 
Back
Topp